Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Jerk för nybörjaren


Norlén

Recommended Posts

Jag har endast provat vänners jerkutrustningar tidigare, så jag kände att det var dags att skaffa min egen utrustning för att verkligen lära mig. 

 

Så igår kom det på posten, ett set från dogger och lite jerkbeten till det. Någon som har erfarenhet av detta set? 

Eller vill komma med lite ruskigt heta tips för hur jag kommer igång.

 

Så nu har jag ytterligare ett sug efter issläppet, så att jag kan sjösätta båten och ut och fiska.

 

post-12038-0-33988000-1362511302_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är bra så länge det står Ambassadeur på rullen!   :)

 

Ja, jag har förstått det. Ett litet återstående problem bara, att lära mig använda grejerna  :rolleyes:

Men det man inte lär sig genom träning, får man träna lite till på. Och nog ska väl någon gäddsnipa gå på mina tafatta försök också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ja, jag har förstått det. Ett litet återstående problem bara, att lära mig använda grejerna  :rolleyes:

Men det man inte lär sig genom träning, får man träna lite till på. Och nog ska väl någon gäddsnipa gå på mina tafatta försök också.

 

Är man helt grön på Multiplikator-rulle så kanske man skall undvika flätlinor. Nylonlina i början underlättar grymt mycket när du får skatbo :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Lina var redan påspolad när setet kom, så det får bli flätlina under inlärningen också.  :)

 

Det viktigaste är att du sätter stoppar rullen med tummen så fort betet slår i ytan. Nu på våren ska du även fiska väldigt långsamt med mycket långa vevstopp. Men testa dig alltid fram för dagens vinnande koncept! =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nu så har premiärturen med jerkspöt varit.

 

Lyckades locka en liten gädda på 1,8 till hugg på en Buster Jerk skitmört. Jäklar vilket härligt hugg, hon gjorde ett riktigt fint hopp och en rejäl rusning efter det. Bra jobbat av någon som var snäppet större än betet.

 

post-12038-0-85794300-1368921628_thumb.j

 

Nu lär det bli fler jerkpass. Fasen va skoj!  :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 5 Gäster (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online




×
×
  • Skapa ny...