Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Bra start på helgens guidetur :)


Jonas

Recommended Posts

Efter några timmars fiske på ett av mina bättre gäddställen hemma i dalarna slog vädret om till kraftigt regn. Precis när det var som värst pep lodet till. Trycket ökar stog det på skärmen. Jag meddela snabbt mina gäster (Niclas Wedlund och Oskar Knudsen) att vara extra allerta för nu får vi förmodligen huggperiod inom fem minuter. 30-60 sekunder gör Niclas ett kraftigt mothugg och meddelar att har på en bättre fisk. Jag sträcker mig efter kameran men han ber mig fatta håven. Fisken närmar sig båten men vägrar lämna botten. Det tar minst fem minuter innan vi ens ser fisken och spänningen är olidlig när Niclas väl lyckas bända upp monstret. Allt går fint och jag säkrar snabbt gäddan i den väl tilltagna håven. Niclas gör ett glädjevrål och stämningen i båten är på topp när han gälar gäddan och håller upp fisken för ett gäng bilder. Vi mäter den välkonditionerade sommargäddan till hela 116 centimeter innan vi snabbt låter den gå tillbaka till sitt rätta element. Nu är dags för frukost och sen ska vi ut och göra ett nytt försök. Här kommer några bilder från igår. post-12-13761148280921_thumb.jpg post-12-13761148424817_thumb.jpg post-12-13761148546328_thumb.jpg post-12-13761148720943_thumb.jpgpost-12-13761148122344_thumb.jpg
 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 4 Gäster (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online




×
×
  • Skapa ny...