Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Slutkampen i Gäddfajten nu

Norlén

Recommended Posts

Lite drygt en månad kvar bara nu, och när semestern är slut så är det genast svårare att hitta fisketid.

Tänkte i början av sommaren att jag skulle vara nöjd om jag fick någon gädda över 100cm, men nu ligger jag 12:a med fyra gäddor över metern.

http://fisheco.se/index.php?modulID=15&epost=robin.norlen@me.com

Så även om det inte räcker ända till final är jag ändå riktigt nöjd.

Någon mer som är med? Hur går det för er?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, du har några riktigt fina gäddor där.

Jag har som mål att få ytterligare en över 100, så att alla fem gäddorna är över metern. Då är jag nöjd, med tanke på att jag innan 21 juli, aldrig fått en gädda som varit över metern.

Men de jag har fått har varit väldigt smala. Den längsta, på 110cm, vägde bara 6,61kg. Tyngst var den på 106cm som vägde 7,47kg. Så det vore ju gött att få komma över 8kg också.  :rolleyes:

Länk till kommentera

Två dagars fiske nu i helgen, så jag tänkte att jag ska kunna få ytterligare en metersgädda att registrera till tävlingen. Då har jag alla fiskarna i gäddfajten över metern. 

Men...det blir ju inte alltid som man tänkt sig  :P

Länk till kommentera

Ingen över metern i dag, längsta på 96cm. Så inte så långt ifrån.

Men när jag låg fastankrad på 0,7 meters djup ser jag vad som mycket väl hade kunnat vara mitt nya pb sakta simma rakt mot båten. När jerken närmar sig båten vänder hon på sig och tittar lite slött, men bryr sig inte så mycket. När jag sedan kastar ut igen, så skräms hon av mina rörelser och drar iväg. Kvar är bara ett moln av sand som rörts upp i vattnet. J-klar vilken gädda det var. Men det var häftigt att bara få stå och kolla på den.  :rolleyes:  Nästa gång ska hon krokas däremot.  B)

Imorn ska jag testa längre upp i älven i helt nya vatten, och hoppas på att det står riktigt feta madamer där.  :rolleyes:

Länk till kommentera

Härlig känsla! Du tar den nästa vända. Har du testat Westin monsterfly? Eller kanske ett rejält fett spinnerbait...

Jag hann bara tapetsera idag men det blev klart i alla fall. :) min förhoppning är att jag ska hinna ut en vända imorgon med Didrik, (grabben)

Länk till kommentera

Ja, det kanske var något sånt som hade krävts. Men inget av dem finns i min beteshink. Har tänkt skaffa mig lite spinnerbaits, men inte kommit så långt än.

Skönt att det blev klart i alla fall då. Hoppas det blir en vända imorn. Skitfiske!

Länk till kommentera