Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Det står inte på förrän isen lägger sig nu, och då blir det inte allt för mycket fiske. Förutom lite ismete då förstås, men det brukar bara bli några gånger under hela vintern.

Förutom att se till att snygga till och få fart på framsidorna för Edgesportfishing och Edgeflyfishing så lär det bli en hel del plockande med fiskeutrustningen.

Det brukar bli en hel del tid över för att möblera om i fiskeväskorna, beteslådor, beteshink. Spöna rengörs, krokar byts. Så länge man gör något med fiskeprylarna så hämmas abstinensen något.   :P  Det tillsammans med många timmar för att plöja igenom allt

I vinter blir det några timmar i garaget för att finputsa båten också. En sommars fiske har gett mig några idéer på hur jag ska göra den ännu bättre.

Hur gör ni för att klara er igenom vintern?

• 1 month later...
Publicerat

Denna vinter ska jag bygga beten :) och ismeta såklart.

Gött! Vad ska du satsa på att bygga för något? Mjuka eller hårda beten?

Välkommen till Edge förresten! :)

Publicerat

Gött! Vad ska du satsa på att bygga för något? Mjuka eller hårda beten?

Välkommen till Edge förresten! :)

Tack! Har aldrig sett detta forum innan men det verkar väldigt välgjort! 

Jag har nyss börjat bygga lite beten i trä. Är nybörjare men det börjar bli bättre för varje bete nu tycker jag. :)

Har gjort några jerkbaits och tailbeten än så länge. 

Här är en bild på de senaste. :)

dxnt.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Publicerat

Ser ju riktigt schysst ut! Lackar du själv också, för det är ju riktigt snyggt gjort!

Tack så mycket!  :)

Japp, jag lackar med, har haft lite problem med ojämnheter i lacken som luftbubblor men det börjar bli lite bättre nu.

Publicerat

Det ser ju riktigt bra ut på bilden i alla fall.

Visa gärna lite fler bilder på skapandeprocessen under betesbyggande i forumet ( http://www.edgesportfishing.se/forum/forum/116-betesbyggnad/ ) :)

Synd att en sån area ska vara tom från ämnen :)

Måste ju kännas bra härligt när man lockar en riktigt fet madam till hugg på ett bete man själv har gjort? 

Publicerat

Det ser ju riktigt bra ut på bilden i alla fall.

Visa gärna lite fler bilder på skapandeprocessen under betesbyggande i forumet ( http://www.edgesportfishing.se/forum/forum/116-betesbyggnad/ ) :)

Synd att en sån area ska vara tom från ämnen :)

Måste ju kännas bra härligt när man lockar en riktigt fet madam till hugg på ett bete man själv har gjort? 

Tackar :)

Jodå, jag skulle kunna lägga upp något slags projekt där. Får vara med med kameran när jag bygger :)

Jag har inte riktigt haft möjligheten att fiska på "riktigt" med mina beten än men jag kan tänka mig att det måste vara sjukt kul och få feta gäddor på hemmagjorda beten! I vår när isen går upp så har jag ett gäng beten och testa. 

Publicerat

Grymt fina beten Erik!

...och vilken praktgös du har på avatarbilden! B)

ett annat bra vintergöra är att byta slitna och rostiga krokar på alla beten. Vi gjorde en filmsnutt om det i helgen som Robin ska klippa ihop vid tillfälle.

Just nu längtar jag till lakfiskepremiären. Det brukar bli ett första pass i mitten av januari :)

Publicerat

Grymt fina beten Erik!

...och vilken praktgös du har på avatarbilden! B)

ett annat bra vintergöra är att byta slitna och rostiga krokar på alla beten. Vi gjorde en filmsnutt om det i helgen som Robin ska klippa ihop vid tillfälle.

Just nu längtar jag till lakfiskepremiären. Det brukar bli ett första pass i mitten av januari :)

Tack Jonas!

Lakefiske hade jag tänkt pröva på för första gången på riktigt i vinter. Framför allt ismete efter lake. När är det som bäst?

Publicerat

Jag brukar fiska lake från mitten av januari till mitten av februari. Sen tar ismete på gädda och vanlig pimpling över.

Bilderna nedan är från ett lakfiske i slutet av januari 2006 på Ogströmmen vid Öje/Dalarna. Det är farsan Rune samt mina vänner Lina och Philippe Longchamps som är med på bilderna.

post-12-0-14095200-1386929047_thumb.jpg

post-12-0-31346400-1386929048_thumb.jpg

post-12-0-10341400-1386929049_thumb.jpg

post-12-0-37419600-1386929050_thumb.jpg

post-12-0-31534200-1386929051_thumb.jpg

post-12-0-38230000-1386929052_thumb.jpg

post-12-0-22424900-1386929053_thumb.jpg

post-12-0-23543600-1386929054_thumb.jpg

post-12-0-39344500-1386929055_thumb.jpg

post-12-0-26189100-1386929056_thumb.jpg

post-12-0-10191500-1386929140_thumb.jpg

post-12-0-38941900-1386929141_thumb.jpg