Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

höga rodd 390 vertikal killer


xow

Recommended Posts

Kört julas exenterslip innan, har gjort åt 2 st på garantin på 4 månader. Å i går la den siata jula maskinen av i min ägo. Blev denna testade lite nu när jag kom hem varför ska man va snål vilken skilldnad som natt och dag. Har i alla fall inte varit något krångel att lämna tillbaka maskinerna på jula

post-12400-0-31765600-1389713735_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kört julas exenterslip innan, har gjort åt 2 st på garantin på 4 månader. Å i går la den siata jula maskinen av i min ägo. Blev denna testade lite nu när jag kom hem varför ska man va snål vilken skilldnad som natt och dag. Har i alla fall inte varit något krångel att lämna tillbaka maskinerna på jula

Jag kör också Bosch och de är fantastiska i kvaliteten! Det där lär du aldrig ångra! :)

/Norlén

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Försänkta spö hållare inköpta från kina 4 st 130 kr ca kontakt till elmotorn fixad med en truck handske som tål 160A lite over kill men hällre de än förlite. Ska ändå nästan gå 60A genom när den går på full snurr. Elmotorn kommer testas å sättas fram se hur de blir :)

post-12400-0-00165200-1390754543_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Så bygget står lite still just nu spacklade de sista på skrovet i kväll. sen får de va nog. Måste låna ett garage eller en värme fläckt för att kunna måla båten. Kommer aldrig härda annars. Letar just nu stol attwood har jag fastnat för den på bilden. Se om man kan få tag på en sådan på e bay eller nått.

post-12400-0-64384400-1392145518_thumb.j

post-12400-0-22581900-1392145562_thumb.j

post-12400-0-82757900-1392146240_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så bygget står lite still just nu spacklade de sista på skrovet i kväll. sen får de va nog. Måste låna ett garage eller en värme fläckt för att kunna måla båten. Kommer aldrig härda annars. Letar just nu stol attwood har jag fastnat för den på bilden. Se om man kan få tag på en sådan på e bay eller nått.

 

Gillar den där stolen rejält. Säg till om du hittar någon liknande stol till ett bra pris någonstans. Julas stol som jag använder har redan blivit nedsutten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://www.watski.se/Batstol-Seafarer-11bmi

 

http://www.watski.se/Stolstativ-fast-11boT

 

Jag har ett par såna här stoluppsättningar i 600mm längd som knappt är använda som jag kan sälja om det är av intresse?

 

Jag hade dem monterade i min Linder 410 fishing en snabbis men det blev lite väl trångt. I övrigt tycker jag det är jättebra stolar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ja då har vi börjat måla båtens undersida med biltemas topcoat super nice. tyvärr använde jag deras mohair roller (eller va den nu heter) som släppte en del ludd :( får leva med de nu. Va å köpte skumgummi roller i dag funkade mycke bättre dock la den inte lika tjockt med färg. Kommer bild senare i kväll. Med lite tur blir de fiske tur nästa helg kanske

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja de kan jag inte klaga på sjukt nöjd med under arbetet faktist :) hur länge lät du din båt härda innan du vände på den? Tänkte lägga ett lager till här nu sen har jag lagt 3 lager. Sen får båten stå så ett tag så den får härda till sig ordentligt. Sen är de dax å börja pyssla i hop allt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Så nu börjar de hända grejer här. motorn hämtas i mon, den har fått lite kärlek på verkstan. då jag inte hunit orkat eller haft fler ursäkter till sambon för att börja meka med den med :) stolen jag beställde blev de inget med sen då dom glömt skriva ut att de inte följde med klädsel så avbröt köper. Blir en ny stol snart :) typ vid löning. Till helgen blir de i alla fall premiär fiske från båten :)

post-12400-0-96629500-1394476807_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den där givar lösningen ser smidig ut :) Skulle du kunna dela med dig ;)?

.

Självklart ! Bad en polare svetsa en reling sen är de biltema styrstam till cykel å en båtshake jag kapat i skaplig längd även till skärmen har jag en styrstam å en vinkel får lite vibrationer men har satt en skum gummi bit som tar bort dom. Kan fota mer å visa mer i kväll hur se ser ut

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 0 Gäster (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online




×
×
  • Skapa ny...