Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

höga rodd 390 vertikal killer


xow

Recommended Posts

håller på att renovera upp denna skönhet ;) ska även anpassa henne för mina behov.

har kommit enbit på vägen nu. så slänger ut lite bilder på vägens gång till där jag står i dag. arbetet skenar inte i väg när man e småbarns far men de går framåt.  

post-12400-0-24187100-1386585952_thumb.j

post-12400-0-99568700-1386586000_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

fick på locket /kastdäcket igår. klurat lite på vad locket skulle vila på så de håll att gå på. fick bli 2mm tjocka spik järn skruvade med extra stora skruvskallar. börjar bli dags att plasta in allt :)se till helgen mykce jobb väntar i veckan   

post-12400-0-93329200-1386586576_thumb.j

post-12400-0-86653200-1386586680_thumb.j

post-12400-0-03246900-1386586758_thumb.j

post-12400-0-16444900-1386586782_thumb.j

post-12400-0-73303800-1386586810_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter att hela familjen legat sjuka hela helgen, och en trasig bränsle pump på en av våra bilar.fick jag äntligen lite tid över. så passade på att plastade lite. Står på tork nu med en kupefläkt några timmar blir kul å se resultatet. Hittade även en bra el pryl jag ska beställa till båten

post-12400-0-04513500-1387122697_thumb.j

post-12400-0-33012500-1387122719_thumb.j

post-12400-0-45988400-1387122742_thumb.j

post-12400-0-01941000-1387122759_thumb.j

post-12400-0-99729900-1387123897_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter att hela familjen legat sjuka hela helgen, och en trasig bränsle pump på en av våra bilar.fick jag äntligen lite tid över. så passade på att plastade lite. Står på tork nu med en kupefläkt några timmar blir kul å se resultatet. Hittade även en bra el pryl jag ska beställa till båten

Ja, alltid är det nåt som ska jäklas. :)

 

Spännande eluttag. Vart hittade du det? Bra också med USB-uttaget, så man kan ladda mobilen :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Märkt att de sliter en hel del å ha båten på trailer. specielt på kölet funderar på om man kan limma på nått som skyddar lite för grundstötningar och när man tar upp båten.men inte hittat nått material som passar till detta än. Skulle va nån mjuk gummi remsa se hur jag löser detta

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Satte fast kast däcket i dag och tätade de mot skrovet med glasfiber spackel. Nästa fas är å plasta allt. Fick dock ett stort problem då locket till stuvfacket slagit sig. Se om de rätar ut sig. Eller om jag får göra ett nytt. Börjar krypa i kroppen redan på att ge sig ut. Spånar på att bygga ett tält / regnskydd över båten.så man kan få lite skydd regniga dagar även soliga. får se om de blir nått av detta. Hoppas de ska hända endel nu över jul när man är ledig.

post-12400-0-95074000-1387482488_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Satte fast kast däcket i dag och tätade de mot skrovet med glasfiber spackel. Nästa fas är å plasta allt. Fick dock ett stort problem då locket till stuvfacket slagit sig. Se om de rätar ut sig. Eller om jag får göra ett nytt. Börjar krypa i kroppen redan på att ge sig ut. Spånar på att bygga ett tält / regnskydd över båten.så man kan få lite skydd regniga dagar även soliga. får se om de blir nått av detta. Hoppas de ska hända endel nu över jul när man är ledig.

 

Ser riktigt snyggt ut. Kommer du göra stuvutrymmet vattentätt, eller hur tänker du göra luckan? :)

 

:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Plastade hela däcket i går blev helt ok. Så nu blir se slipa å spackla i gen;) luckan blir glasfiber på ovansidan å dränkt i polyester på sidorna. Botten på den är först målad med polyesrer å sen topcoat. Så är tanken just nu i alla fall. allt är tätt förutom kring luckan. Har båten i garaget året om när jag inte är å fiskar. Bild kommer senare i dag

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja slipa kan man aldrig göra för mycket av. :P

 

Ett tips i så fall är att försöka göra lösningen med luckan vattentät också. Annars kommer det bli jobbigt att få ut vattnet därifrån efter en fisketur i regnet. (Även om svenska sommaren förstås mest bjuder på sol :P ).

 

Alternativt att du gör avrinningshål så att vattnet kan rinna ut från stuvutrymmet. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

då har vi börjat slipa ner alla kanter och små missar man gjort. kommer ta ett tag  sen lär de nog få bli lite spackel till. går sakta men säkert fram mott att de ska bli dags att måla insidan :) känns ändå som man är ljusår från att bli klar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul när det börjar ta sig. När man väl får måla insidan känns det som att ett riktigt stort steg :) Då börjar båten se mer färdig ut på en gång. Men du har ju flera månader på dig innan riktiga båtsäsongen börjar ;)

 

Oavsett hur mycket man spacklar och slipar så blir man aldrig riktigt nöjd. Jag vet inte hur många gånger jag gjorde om. Till slut inser man att man måste sluta innan man blir galen  :P Och då börjar allt gå mycket snabbare på en gång. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Märkt att de sliter en hel del å ha båten på trailer. specielt på kölet funderar på om man kan limma på nått som skyddar lite för grundstötningar och när man tar upp båten.men inte hittat nått material som passar till detta än. Skulle va nån mjuk gummi remsa se hur jag löser detta

 

Det här har jag också funderat på. Man skulle nästan vilja ha kölet i aluminium eller något annat tåligt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill nog ha något mjukt som tar emot i stället. Sökt runt lite på nätet men hittar inget alls :/ känns som man kommer få måla där varje år typ. Kommit av mig lite med byggandet för tillfället. Har bara lite kvar innan de är dax att måla insidan på båten. Kommer använda mig av biltema gelcoat som man blandar ut med paradin för att få topcoat. Utsidan vet jag inte än vad de blir för färg om de blir samma blandning eller om jag ska köpa deras färdiga topcoat blandning som är lite mer som en lack. Funderar även på svart utsida. Börjat leta efter en ny stol till båten. Julas stol säckar i hop å är inte alls skön efter några timmar. Blir en lite dyrare sak nu den gamle får bli passagerar stol. Längtar till våren nu ska bli nya pbn på gös å borre i alla fall kan ju hoppas på gädda med ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 0 Gäster (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online




×
×
  • Skapa ny...