Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

(Film) Hur jag bygger ett bete


Erik96

Recommended Posts

Underbar film!

Snyggt jobbat!!!!

 

Är fortfarande otroligt impad så jag avvaktar lite med feedback i övrigt. Skulle i så fall vara vid 05:19, det skall ju vara Nygårda.....   :)

 

Tack så mycket! Väldigt roligt och höra!

 

Haha, nej, apotekaren ska det vara såklart :) Tur att det inte var originalinnehållet som välte ut!  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fantastisk snygga beten, och snyggt filmat! 

Blir imponerad över tiden du lägger ned på allt pill. Men resultatet blir ju grymma beten!

 

Har du lyckats fånga något med dem än, eller blir det nästa säsong?

 

Tackar så mycket! Det glädjer mig enormt att ni tycker om filmen och betena!!!!!

Riktigt nöjd kommer jag nog aldrig bli med något bete. Det är små detaljer som inte blir bra, men man får ju mer erfarenhet för varje bete så det blir ju lite lite bättre hela tiden!

 

Jag har inte hunnit testfiska på riktigt med något bete ännu, men jag har provkastat med några beten vid en liten brygga för att kolla gången och den är riktigt bra på vissa tycker jag! Nu blir det isfiske som får gälla ett tag men i vår så blir det mer seriöst fiske med egna beten. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket! Det glädjer mig enormt att ni tycker om filmen och betena!!!!!

Riktigt nöjd kommer jag nog aldrig bli med något bete. Det är små detaljer som inte blir bra, men man får ju mer erfarenhet för varje bete så det blir ju lite lite bättre hela tiden!

 

Jag har inte hunnit testfiska på riktigt med något bete ännu, men jag har provkastat med några beten vid en liten brygga för att kolla gången och den är riktigt bra på vissa tycker jag! Nu blir det isfiske som får gälla ett tag men i vår så blir det mer seriöst fiske med egna beten. :)

 

Du får fixa riktigt stora hål bara, så kan du kombinera isfisket med jerkfiske ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grym film! Jättekul att du delar med dig så ingående och proffsigt :)

 

Tack!

Ju fler betesbyggare det finns, desto roligare tycker jag det är! 

 

 

 

 

Den här Finska killen har jag fått mycket inspiration från. Kolla in hans youtubekanal. Fantastiska beten :)

http://www.youtube.com/user/SolarBaits

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack!

Ju fler betesbyggare det finns, desto roligare tycker jag det är! 

 

 

 

 

Den här Finska killen har jag fått mycket inspiration från. Kolla in hans youtubekanal. Fantastiska beten :)

http://www.youtube.com/user/SolarBaits

Det är ju inte annat än att man blir sugen att börja göra sina egna beten själv också. Men det får vänta några år. Men när jag bor i hus är jag sugen på att inreda en snickarboa :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte annat än att man blir sugen att börja göra sina egna beten själv också. Men det får vänta några år. Men när jag bor i hus är jag sugen på att inreda en snickarboa :)

 

Det tycker jag! Pröva på och sedan sitter du fast :)

 

Min bod är väl ungefär 6 kvm, där gör jag allt förutom att torka betena efter lackning! Det är riktigt trångt, men det går. Får till och med plats med en radio!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kan du inte göra en schysst steg för steg guide hur du gör när du bygger bete? 

Och vad som krävs för utrustning. Så kanske man själv tar sig i kragen och försöker börja skapa eget så småningom :)

Absolut! Jag har funderat på det med. 

Nu för tiden gör jag typ 90 % plastbeten, men jag kan ta lite kort nästa gång jag gör i trä. 

Vad tror du om det? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 2 Gäster (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online




×
×
  • Skapa ny...