Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

båtbygge örnvik 400


jm89

Recommended Posts

Snyggt! Helix är ett prisvärt och riktigt bra lod. Nu är det bara ut och ta dem[emoji41][emoji106]?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja jag har hört det av mina fiskegalna kompisar med som lyckades lura mig att köpa den dyraste modellen hehe. Men det kommer nog bli skitbra :)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu är kärran i stort sett klar också och båten är på plats. jag hoppas och räknar med att det kommer bli en premiärtur nu senare i veckan! bilderna vart lite suddiga av någon väldigt konstig anledning ;) 

 

post-12465-0-28636900-1434405907_thumb.j

 

post-12465-0-99743500-1434405957_thumb.j

 

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det vart en snabbtest av båten redan idag. Kastade i den i vattnet och kollade så att den flöt och testade att köra en liten sväng. Har tänkt att kanske åka ut på en fisketur imorgon och då slänger jag upp lite mer bilder. :)

post-12465-0-36832800-1434477913_thumb.j

post-12465-0-33717400-1434477979_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag vart det en liten fisketur, men fick tyvärr inget. Men var mest ute endå för att testa båten och ekolodet lite mer så det gör inget. har spelat in en liten videosnutt när jag kör men tydligen går det inte att ladda upp filmer. :( Men här kommer någon bild i alla fall.

 

post-12465-0-55182800-1434554393_thumb.j

 

post-12465-0-09409600-1434558193_thumb.j

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag vart det en liten fisketur, men fick tyvärr inget. Men var mest ute endå för att testa båten och ekolodet lite mer så det gör inget. har spelat in en liten videosnutt när jag kör men tydligen går det inte att ladda upp filmer. :( Men här kommer någon bild i alla fall.

 

attachicon.gif2015-06-17 10.05.14.jpg

 

attachicon.gif2015-06-17 10.05.20.jpg

Fasen vad gött! Stort grattis till en snygg båt, och snyggt jobbat!! Nu är det bara att njuta!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fasen vad gött! Stort grattis till en snygg båt, och snyggt jobbat!! Nu är det bara att njuta!

 

tack ja den här får funka ett tag tills man kanske köper en större sen. jajjemen det har blivit några turer redan nu :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

igår vart det en fisketur i båten som gick lite bättre. kompisen fick först en asp på 3-4 kilo ungefär och någon liten borre. Sen på eftermiddagen fortsatte jag fiska själv och då vart det 3 gösar (använde lipgrip på en för den fick följa med hem och bli middag). kommer nog inte uppdatera här nu för nu är det bara semester och fiske som gäller. kanske fortsätter med tråden i vinter om jag fortsätter fixa med båten.

 

post-12465-0-42923000-1435090621_thumb.j

 

post-12465-0-33770200-1435090658_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

igår vart det en fisketur i båten som gick lite bättre. kompisen fick först en asp på 3-4 kilo ungefär och någon liten borre. Sen på eftermiddagen fortsatte jag fiska själv och då vart det 3 gösar (använde lipgrip på en för den fick följa med hem och bli middag). kommer nog inte uppdatera här nu för nu är det bara semester och fiske som gäller. kanske fortsätter med tråden i vinter om jag fortsätter fixa med båten.

 

attachicon.gif2015-06-22 14.02.13.jpg

 

attachicon.gif2015-06-22 16.02.59.jpg

Kul att båten börjar leverera lite fisk!

 

Ha en skön semester!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Nu börjar det bli dags för en översyn av båten innan  säsongen drar igång. Får se om det blir lite småsjusteringar på båten innan man drar ut. Slänger upp lite bilder om det blir av. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ska snart också ta hem min, har den på vinterförvaring (Kom ju på att jag ville köra in bilen i mitt egna garage, så då fick båten ryka :P ) och se om man ska hitta på något som ska justeras till sommaren.

Med inspiration från Sportfiskemässan så åkte alla beten fram igår för översyn, så snart är man redo för säsongen :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag ska snart också ta hem min, har den på vinterförvaring (Kom ju på att jag ville köra in bilen i mitt egna garage, så då fick båten ryka [emoji14] ) och se om man ska hitta på något som ska justeras till sommaren.

Med inspiration från Sportfiskemässan så åkte alla beten fram igår för översyn, så snart är man redo för säsongen [emoji4] 

Ja det vart inte så mycket gjort på min heller. jag snyggare bara till den lite och städade ur den så den är redo för fiske. Var ute för några veckor sen på en vända och fick en på 6.5 kg i alla fall :) lycka till med din båt och skitfiske på dig hehe

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago jm89 sa:

Ja det vart inte så mycket gjort på min heller. jag snyggare bara till den lite och städade ur den så den är redo för fiske. Var ute för några veckor sen på en vända och fick en på 6.5 kg i alla fall :) lycka till med din båt och skitfiske på dig hehe

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Tack detsamma, skitfiske!
Jag har hunnit med en sväng med båten, som dock blev en bomsväng.  Isen hade precis och jag fick köra slalom mellan isflaken som kom drivandes :P 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
På 14 juni 2016 at 11:39 PM Pontus Petersson sa:

Riktigt roligt att se, har precis skaffat mig en liknande båt som jag ska fixa. 

Kul Pontus!

Hoppas få se en tråd med din renovering också! Jag börjar få lite inspiration till att påbörja ett nytt bygge. Men först var det visst ett hus och en trädgård som skrek efter uppmärksamhet :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
På Tuesday, June 14, 2016 at 11:39 PM Pontus Petersson sa:

Riktigt roligt att se, har precis skaffat mig en liknande båt som jag ska fixa. 

Tack! Det är bara sätta igång och gärna en tråd så vi får se hur det blir :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Snyggt bygge!

 

väcker liv i denna tråd då jag nyligen hämtat hem just en örnvik 400.

Kommer nog inte bli riktigt så advancerat som ditt bygge. Men lite ska åtgärdas iaf.

Det jag är mest nyfiken på är hur det funkade med den motorn du hade på 10hk?

Båten original väger inte så mycket, men lär ha ökat en del i vikt med ombyggnaden.

Fick du upp den i plan? Ensam? Med en polare med i båten? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 0 Gäster (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online





×
×
  • Skapa ny...