Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Jag har aldrig riktigt lyckats med vårfiske efter gädda. Jag har försökt följa alla tips jag fått och därefter nött och nött och nött, utan resultat.

Men i år har det verkligen släppt. Provade ett nytt vatten och hittade genast några djupbranter som såg intressant ut.

Framförallt är det en djupkant som verkligen har levererat, 5 metersgäddor i år, med en topp på 114 och 113 cm.

Igår lyckades jag lura en 113 och en 100cm, och min vän i båten tog en 88cm.

Dessutom lyckades jag lura den största på en McRubber, som jag tidigare inte lyckats få något på. Gött jäkla fiske :)

post-12038-0-77995800-1430717160_thumb.j

post-12038-0-27453600-1430717163_thumb.j

post-12038-0-60616800-1430717229_thumb.j

Publicerat

Helt suveränt! Stort Grattis!

Känns som att det får bli gäddfiske för mig den här veckan också. Dags att försöka regga årets första i Gäddfajten. :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Nej om jag ska vara ärlig har jag inte hunnit ut någonting i år. Känns lite surt men förhoppningsvis kommer jag ut snart när semestern börjar om 5 veckor och båten är klar.

Publicerat

Helt suveränt! Stort Grattis!

Känns som att det får bli gäddfiske för mig den här veckan också. Dags att försöka regga årets första i Gäddfajten. :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tack! Ja, jag kan inte se dig någonstans i resultatlistan, så det börjar väl bli dags ;)

Publicerat

Nej om jag ska vara ärlig har jag inte hunnit ut någonting i år. Känns lite surt men förhoppningsvis kommer jag ut snart när semestern börjar om 5 veckor och båten är klar.

Oh, bara fem veckor till semester, fasen vad gött det lät. Jag lär nog få vänta en 7-8 veckor i alla fall, och så långt kan jag inte hålla mig. :)

Publicerat

Jag har aldrig riktigt lyckats med vårfiske efter gädda. Jag har försökt följa alla tips jag fått och därefter nött och nött och nött, utan resultat.

Men i år har det verkligen släppt. Provade ett nytt vatten och hittade genast några djupbranter som såg intressant ut.

Framförallt är det en djupkant som verkligen har levererat, 5 metersgäddor i år, med en topp på 114 och 113 cm.

Igår lyckades jag lura en 113 och en 100cm, och min vän i båten tog en 88cm.

Dessutom lyckades jag lura den största på en McRubber, som jag tidigare inte lyckats få något på. Gött jäkla fiske :)

Jösses, vilka fiskar du drar!!!!

Publicerat

Min kära sambo muttrade nyss något i stil med: Jag måste lägga ut en bild på en större gädda än va Robin har snart. Varpå jag svarar, det är ju bra om du lyckas att fånga en större gädda först. Jo jag vet, sa han då, och inte räcker det med gamla meriter heller....  Trycket ökar här hemma nu ;) 

Publicerat

Jösses, vilka fiskar du drar!!!!

Tack! Nu vill jag komma upp lite i vikt också. Hundratrettoncentimetarn vägde 8,81. Visserligen ett PB, men den får ju alltid gärna väga lite mer.

114-centimetarn som vi tog ett par veckor tidigare på samma ställe vägde 7,95, så de är långa och smala. Håller tummarna för att de börjar käka upp sig lite snart. :)

Att få komma upp över 10-strecket är så klart målet, men ett delmål på vägen är att få komma över 9 kg i alla fall, och då är jag ju inte långt borta nu.

Publicerat

Min kära sambo muttrade nyss något i stil med: Jag måste lägga ut en bild på en större gädda än va Robin har snart. Varpå jag svarar, det är ju bra om du lyckas att fånga en större gädda först. Jo jag vet, sa han då, och inte räcker det med gamla meriter heller....  Trycket ökar här hemma nu ;)

Haha, jag vet ju att det kommer ske, så jag passar på att njuta så länge jag kan  B)

Publicerat

Haha, jag vet ju att det kommer ske, så jag passar på att njuta så länge jag kan B)

Alltid lika diplomatisk ;)

Skickas från min iPhone via Tapatalk