Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Hål vid årtull. Hur laga?


Recommended Posts

Har köpt en Örnvik med ett större hål vid årtullen. Kan man laga den med Plastic Padding och metallnät, eller hur skulle den samlade expertisen göra?

 

Jag skulle nog göra en bas med metallnät, och därefter köra glasfiber och polyester, och köra några lager glasfiber+polyester som är större än hålet så att lagningen får lite stöd i den friska plasten.

 

Lycka till!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för svar Norlén. Men när du menar bas, hur tänker du att jag ska gå tillväga? Bara lägga nätet

över hålet och köra, eller lägga nåt under som stöd - en träbit - för att sen lägga metallnätet och fylla på med glasfiber o polyester?

Vore tacksam för svar.

Vänligen Pär

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte nog inte så mycket alls  :P Utan tänkte mest att det är bra att ha metallnätet som stöd när du börjar plasta, eftersom glasfibern blir mjuk tillsammans med polyestern. Så om du på något sätt kan få metallnätet att hållas på plats när du börjar plasta så räcker det nog.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte nog inte så mycket alls  :P Utan tänkte mest att det är bra att ha metallnätet som stöd när du börjar plasta, eftersom glasfibern blir mjuk tillsammans med polyestern. Så om du på något sätt kan få metallnätet att hållas på plats när du börjar plasta så räcker det nog.

Tack för det. Har letat på nätet efter metallnät men inte hittar nåt. Vet du var man kan få tag på det?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för det. Har letat på nätet efter metallnät men inte hittar nåt. Vet du var man kan få tag på det?

Jag var på jula idag och såg lite olika varianter på nät. Fanns något som var väldigt finmaskigt som nog skulle passa perfekt. Men tyvärr hittar jag inte det på deras hemsida. Men åk dit annars och kolla om du har vägarna förbi :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var på jula idag och såg lite olika varianter på nät. Fanns något som var väldigt finmaskigt som nog skulle passa perfekt. Men tyvärr hittar jag inte det på deras hemsida. Men åk dit annars och kolla om du har vägarna förbi :)

 

 

Tack för det. Har letat på nätet efter metallnät men inte hittar nåt. Vet du var man kan få tag på det?

Jag har tyvärr ingen aning  :P  Men som jm89 säger, Jula borde ha, eller biltema.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 2 Gäster (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online




×
×
  • Skapa ny...