Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Jonas

Recommended Posts

6e2ac2a64f9b893f109fbd2ded51b7cd.jpg

I våras slog jag till köpte mig en Ockelbo B16AL. Det är en båt jag varit helt såld på sedan jag såg Hamnens test av båten förra våren.

Kode Marin & Maskin söder om Stenungsund blev mitt val av båtfirma och när jag väl skulle välja modell föll mitt val på sidopulpet med en längre spötoft som tillval. Den här uppsättningen i båten ger bra ytor att stå på samtidigt som man får för fina öppna ytor i båten.
Jag köpte även till ett dynkit för hela båten vilket är kanon när man ska ut med familjen eller när man är ute på vertikalfiske och vill softa lite mellan huggperioderna. En riktigt bra grej är att hela dynkittet nu ryms i tofterna på båten utan att man behöver klämma in några dynor vid bensindunkarna.

Båten är inte förberedd för frontmonterad elmotor och för min del innebar det att vi fick fixa till en upphöjningsplatta i plywood (ska byta ut den mot aluminium i sommar) som vi monterade under snabbfästet för MinnKota Riptide motorn. Jag satsade på en 55lb motor med I-pilot och Kode Marin custombyggde en ställplats för ett separat batteri i främre toften. Jag valde att sätta in ett 115amp Exidebatteri samt att montera en C-TEC 45 laddare som sitter permanent i fören. När man kommer hem är det bara att koppla in sladden i uttaget så laddar batteriet upp.

För att få en så snygg lösning som möjligt i fören så valde jag att montera ett utvändigt vattentätt eluttag för motorn.

Efter en tids användande noterade jag att motorn gav aluminiumluckan ett onödigt svaj vid snabba vändningar eller i hård sjö. Jag monterade då ett extra spänne på luckan i närheten av motorn. Det gjorde markant skillnad.

115amp batteriet räcker mer än väl för en heldags användande och jag skulle nog i praktiken kunna köra både två och kanske nästan tre dagar på en laddning men jag har inte provat det. Det normala är att jag har två eller tre pinnar kvar av fyra när jag kommer hem och sätter igång laddningen efter en heldag på sjön.

Den här båten säljs i paket med Evinrudes E-Tec 50 eller 60 hästars motorer. det är moderna tvåtaktare som har en outstanding bränsleekonomi och går mycket tyst. Jag valde 50 hästarsmotorn och den är även betydligt mindre än en motsvarande fyrtaktare. Det ingår en 20 literstank men jag har valt att sätta in ytterligare en 20 literstank i båten då den ryms ledigt mellan standardtanken och elcentralen. En heldag på sjön brukar hamna på runt 5-10 liters förbrukning beroende på hur man åker.

I pulpeten har jag valt att montera ett Humminbird Onix 8 SI Combo ekolod/plotter. Det här lodet flyttar jag mellan min andra båt, en Linder 410 fishing, som även den är förberedd för lodet.
Fördelen med Onix 8 är att man har en väldigt tydlig och snabb touchskärm. OBS, se till att uppdatera lodet, alla firmware före 2.0 är inte bra då de är sega och har en del buggar. Just nu kör jag 2.3 och det funkar klockrent.

I lodet har jag ett Navionics+ kort som täcker i stort sett hela Norden. Jag har även ett Autochart kort med Livefunktion som gör att lodet hela tiden ritar upp djupkartor i realtid vart jag än befinner mig. Den här funktionen är fantastiskt bra och med senaste releasen av firmware läggs navionicskortets sjökonturer ihop med Autoshartkortet vilket ger godtagbara strandlinjer på väldigt många mindre sjöar i hela Sverige.

Jag har även kopplat ihop Onixlodet med motorn samt med en extern barometer via NMEA 2000 kontakt och kan nu utläsa barometertryck med en decimal kontinuerligt på skärmen samt att jag har full koll på all information om motorns aktuella status.

Vid sidan om lodet har jag satt ett X-Grip RAM fäste med sugpropp som håller min iphone 6 vilken jag har monterad i ett LifeProofskal (fantastiskt bra produkt). 12V ladduttag finns inbyggt i pulpeten under telefonens position.

Till elmotorn har jag monterat ett ramfäste mellan motorn och relingen så motorn hålls i fast position vid hård sjö eller på skumpiga vägar. En riktigt hård smäll kan göra att motorn åker ner eller att GPShuvudet stöter mot relingen. Den här konstruktionen eliminerar den risken helt.

Jag har än så länge valt att helt skippa spöhållare i båten. Jag gillar en ren båt och eftersom jag endast fiskar handhållet fiske så är spöhållare inte nödvändigt. Tvådelade spön ryms i toften och ihopsatta spön ligger bra mellan pulpeten och relingen under transport.

Jag har även satsat på en större Igloobox som jag ställer till höger i båten. Den funkar perfekt som matbord och rymmer ledigt fika och mat för en heldag samt en och annan matfisk. Fyller man botten på boxen med kylklampar håller den kylan i flera dagar. Det är en klart imponerande produkt.

Man fiskar ledigt tre personer i båten och om man vill är det inga problem med fyra fiskare heller. Båten är mycket stabil och de höga friborden ger en mycket säker känsla även när det går lite vågor.

Båten maxar på 27,5 knop när jag kör själv och är vi tre vuxna ligger den på runt 26 knop. Det är väldigt bra effekt på motorn och båten planar direkt man drar på även med folk i båten. Är man tre vuxna i båten är det bättre att positionera två pers på sidotoften en bredvid där bak.

Jag har valt att ha båten liggande på en Easyline 750kg 80km obromsad trailer. Den här lösningen fungerar perfekt och man kan utan problem lägga i även vid grundare iläggningsplatser med den här båten.

En av båtens största fördelar är att den är att den är gjord i 3 mm svetsad aluminium. Den här båten tål stryk och man behöver aldrig vara orolig om båten stöter mot sten eller liknande. Det här är en riktigt grym fiskemaskin och jag använder den i både salt och sötvatten. Jag är helnöjd och kan just nu inte komma något jag saknar men jag återkommer i tråden allt eftersom. Ställ gärna frågor om ni har något ni funderar över? Jag kommer att lägga upp bilder på alla detaljer jag nämnt i texten.

post-12-0-41499800-1435239776_thumb.jpg post-12-0-73320700-1435239784_thumb.jpg post-12-0-24411400-1435239796_thumb.jpg post-12-0-12193000-1435239802_thumb.jpg post-12-0-05595900-1435239809_thumb.jpg post-12-0-74012100-1435239816_thumb.jpg post-12-0-36076200-1435239822_thumb.jpg post-12-0-62075800-1435239830_thumb.jpg post-12-0-63364300-1435241653_thumb.jpg post-12-0-22468900-1435241660_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Gjorde ett tillägg på båten för några veckor sedan och monterade ett separat RAM transportfäste för MinnKota Riptide elmotorn. I praktiken gör fästet att motorn sitter helt stabilt mot relingen vid hårdare sjö eller under transport. Bra grej som säljs via återförsäljare för http://www.comstedt.se

 

post-12-0-83410400-1441180260_thumb.jpg post-12-0-21794500-1441180265_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fick ett telefonsamtal och ett mail skickat från ett par trevliga herrar i veckan. Här kommer en bild på min placering av givarfärstet och en bild uppifrån.

Ställ gärna frågor i tråden så samlar vi all information och alla diskussioner här.

 

post-12-0-07400700-1445541069_thumb.jpg post-12-0-29007200-1445541072_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Gjorde ett tillägg på båten för några veckor sedan och monterade ett separat RAM transportfäste för MinnKota Riptide elmotorn. I praktiken gör fästet att motorn sitter helt stabilt mot relingen vid hårdare sjö eller under transport. Bra grej som säljs via återförsäljare för http://www.comstedt.se

 

attachicon.gif_R3V6867.jpg attachicon.gif_R3V6870.jpg

Hej Jag har precis köpt en Ockelbo B16 al och såg ditt ramfäste till Minn kotan och undrar vilken del du har köpt till fästet på relingen alltså den undre. Kan du länka till passande detaljer på comstets hemsida så blir jag superglad.

 

Tack på förhand. Anders V

http://knubbo.blogspot.se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Anders.

 

Grattis till en fantastisk båt!

 

Jag har beställt följande grejer:

 

Artnr Benämning 

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

RAM-235U RAM C-BAS FÖR RÖR 1-1,25"   (det bör vara den här du söker om du bara vill ha undre delen)

RAM-108U RAM KOMPL.FÄSTE ELMOTOR C-KULA 

 

 

 

Vad har du tänkt sätta på för elmotor och lod? Ta gärna en bild på hur du löser infästningen av elmotorn. Notera även det extra spännet jag satt på vid framluckan. det gjorde ganska stor skillnad på svajet i luckan när man fick på det spännet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Anders.

 

Grattis till en fantastisk båt!

 

Jag har beställt följande grejer:

 

Artnr Benämning 

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

RAM-235U RAM C-BAS FÖR RÖR 1-1,25"   (det bör vara den här du söker om du bara vill ha undre delen)

RAM-108U RAM KOMPL.FÄSTE ELMOTOR C-KULA 

 

 

 

Vad har du tänkt sätta på för elmotor och lod? Ta gärna en bild på hur du löser infästningen av elmotorn. Notera även det extra spännet jag satt på vid framluckan. det gjorde ganska stor skillnad på svajet i luckan när man fick på det spännet.

Tack för infon.

Ska ha en minnkota Terrova som kommer drivas av 2x100 Ah batteri som jag monterar i den nedre främre luckan. Ekolod/Plotter är ett Humminbird 999 CXI SI Combo. Kommer upp mer bilder på min blogg under vintern. Just nu står min båt 40 mil hemifrån  jag köpte den på Brabåt kungsbacka.  Dom vinterförvarar den samt så kommer dom att dra el och göra installationen av batterier o ekolod, även montering av en höj/sänkbar skena till ekolodsgivaren så man inte bryter av den vid trolling.Dom fixar det i vinter så jag kan hämta en färdig båt mars/april. Och jag kommer ochså att sätta ett extra spänne på luckan fram för minnkota fästet. Mitt val av trailer är en Majava VT1000.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt hur du tänker sätta givaren? På sidan med fokus på vertikal?

Vad blir primärt fiske?

Skickat från min IPhone

Alltså givaren i aktern på en sådan här.http://linder.se/produkter/battillbehor/givarfaste-for-ekolod. Primärt fiske blir trolling o spinn. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, en sån har jag på min lilla Linder 410 Fishing. Där fyller den funktion.

Jag fattar inte riktigt varför du tycker du ska ha den på Ockelbon? Jag kan inte se vad den skulle tillföra för positiv effekt? Jag har aldrig känt att monteringen på min båt har begränsat lodets funktion?

Vill jag ta upp givaren är det bara att vika upp den. Det är samma funktion på en 998 givare.

Skickat från min IPhone

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det med hålbilden håller jag med om. Tekniken på loden går ju löjligt snabbt framåt nu så sett ur den synvinkeln är det en klar fördel.

Tror jag bytt givare minst tre gånger på min Linder.

Risken att traila sönder givaren ser jag som minimal. Jag har sjösatt i alla möjliga lägen men det har aldrig varit problem.

Det blir kanske en sån för mig också när det är dags att byta. Fast just nu är jag supernöjd på ekolodsfronten så onix systemet får hänga med ett tag till.

Tänker att man kanske trailer sönder givaren annars. Sen om man i framtiden byter ekolod givare så kanske det är en annan hålbild för fästet och då är det ju bättre att borra i den där hållaren. Men jag kanske har fel.

Skickat från min IPhone

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det med hålbilden håller jag med om. Tekniken på loden går ju löjligt snabbt framåt nu så sett ur den synvinkeln är det en klar fördel.

Tror jag bytt givare minst tre gånger på min Linder.

Risken att traila sönder givaren ser jag som minimal. Jag har sjösatt i alla möjliga lägen men det har aldrig varit problem.

Det blir kanske en sån för mig också när det är dags att byta. Fast just nu är jag supernöjd på ekolodsfronten så onix systemet får hänga med ett tag till.

Skickat från min IPhone

En fundering. Varför har du monterat en föhöjningsplatta under fästet för minnkotan ? Är det för att skruvhålen hamnar för nära kanten på båten eller varför ? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis. skruvhålen kommer fel om man inte har en platta att fästa i. Jag har tänkt att jag ska be en bekant som driver ett aluminiumföretag här i Malung (VMI) att göra en platta i aluminium istället vid tillfälle. Dels för att det är snyggare och hållbarare och dels för att det blir en stummare konstruktion.

 

Notera även att jag har ett snabbfäste (Minnkota) monterat på motorn så jag enkelt kan plocka av motorn när jag inte behöver den eller om jag vill minimera stöldrisken vid någon högriskplats.

 

Min platta är även något för kort så jag kan inte dra upp motorn rakt upp så den klickar fast just nu. Jag måste alltså fälla motorn varje gång jag vill ha upp den. Nu är ju Riptiden extremt lättjobbad så det är inget problem men i vissa lägen kan det vara skönt att bara rycka motorn rakt upp istället.

 

En fundering. Varför har du monterat en föhöjningsplatta under fästet för minnkotan ? Är det för att skruvhålen hamnar för nära kanten på båten eller varför ? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tänkte det kunde vara värt att nämna att Ockelbo kommer med en ny lucka förberedd för MinnKotas frontmonterade motorer under våren. Jag var iväg till Ockelbo/Anytecfabriken i Riga förra veckan och hjälpte dem med ett helt gäng modifikationer riktade mot sportfiskare. Det kommer alltså komma ut ett antal nya tillbehör man kan köpa till under våren. Jag slänger upp bilder på alla nyheter så snart det finns något att visa. 

 

En fundering. Varför har du monterat en föhöjningsplatta under fästet för minnkotan ? Är det för att skruvhålen hamnar för nära kanten på båten eller varför ? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visst är det :)

Jag har nu snackat med Ockelbo och jag har fritt fram att skvallra om nyheterna så här kommer listan på nya tillbehör som kommer finnas tillgängliga våren 2016:

* Frontlucka anpassad för att fästa MinnKota frontmotor. Luckan är även förberedd för elanslutning med hål borrat för kontakt http://www.comstedt.se/produkter.asp?nr-M1865102

* Insatsplatta i aluminium för batteri (+115amp) till frontstuven. (punktsvetsas på båtfirma eller själv om man kan)

* Fästplatta insida i aluminium för Talon

* Tillbehörssats för ekolodsgivare (samma som sitter standard på B18)

* Sportfiskeanpassad spöbox vänster (den är gjord i 3mm aluminium istället för standard 2,5mm och har kraftigare fästpunkter så den är gjord för att stå och gå på på ett annat vis än standardspöboxen)

* Motorfäste trollingmotor/elmotor akter

Målsättningen är att det ska finnas en demobåt klar med de här lösningarna till båtmässan i Stockholm.


Från och med 2017 blir även följande standard på B16:

* Fästplatta Talon
* Fästplatta Ekolodsgivare
* relingen kortas av vid sitsen bak (blir som på B18) vilket ger mer fästyta för ex riggar mm.


Till 2017 kommer även helt ny sportfiskemodell som förutom allt ovan även kommer att ha ett kastdäck, spöfack, flera stuvar varav två helt vattentäta, färdiga fästen för 2 st Watski stolar, 9 integrerade spöhållare (3 på sidan sidopulpet samt 6 aktermonterade mitten bakom relingen.)
Kastdäcket kommer bli helt sanslöst grymt tror jag, Vi har kollat på en lösning de haft på Anytec och kommer göra samma sak fast för Ockelbo. Vi snackar kvalitet utöver det vanliga. Den här båten är tänkt att det ska finnas ett demoex klart till båtmässan i Gustavsberg i Augusti.


Vi kollade även på en lösning för ett "köpa till" kastdäck till befintliga modeller men vi kom inte fram till någonting vettigt som inte förstörde nuvarande stuvars funktion eller som inte krävde fast montering så lösningen fick bli en helt ny båtmodell istället.

Jag kommer föresten att hjälpa Ockelbo i deras monter (Kode Marin/Bra Båt) på Båtmässan i Göteborg nästa söndag (7 feb) så är det någon som vill komma förbi och snacka båt är ni välkomna :)

Ska slänga upp lite bilder från fabriken i Riga

Fan va nice med prylar för sportfiske till båten. Man får hoppas på kastdäck fram och kanske bak då m.m. Minnkota fäste är ju grymt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kommer ju bli riktigt bra det där. Har dock inte tid att vänta på nya luckan och batteriplattan så får ordna det snyggt på eget vis. Men går ju att ändra i framtiden om man vill. Jag ska ner på Mässan den 6-7 så vi kanske ses där. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Återskapat inlägg Christian87:

Rolig tråd att följa, fick lov att registrera mig så man även kan skriva lite själv :)

Vet du om den nya frontluckan kommer gå ut en bit så att man kan få fast hela fästet? Har gått och klurat på hur jag ska montera elmotorn och detta låter ju som en kanonlösning, har iofs Motorguide men har för mig att färstpunkterna är samma som MK?

Synd att ni inte kom fram till en bra lösning för kastdäck i fören, har skissat lite på ett löstagbart men det kräver att man svetsar fast fästen på styrbord sidan och sen blir det sisådär med funktionen på spöfacket...

Köpte båten förra året och hann bara ut 4ggr så är grymt sugen att få dit all utrustning och ut på sjön!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Christian87.

 

Kul att höra att du gillar tråden och att du skapat en användare så du kan delta i diskussionen. Det är ju extra roligt om vi blir ett gäng drivna Ockelboägare som delar med oss av våra erfarenheter och ideér på förbättringar. Ockelbo har en tydlig ambition att möta oss sportfiskare så vi har stora möjligheter att påverka framtida tillbehör och utformningen av nya båtar om vi kommer med bra ideér.  

 

Frontluckan sticker ut så så pass att motorn kan monteras utan extra tillbehör och vi har även koll på att det ska gå att dra upp motorn hela vägen för låsning i vertikalläget. Här missade jag när jag själv monterade min motor så jag kan tyvärr inte dra motorn rakt upp för snabblåsning utan måste fälla motorn varje gång. Jag har tyvärr ingen koll på Motorguide men har de samma fästpunkter som MinnKota bör den passa perfekt.

 

Vi drog samma slutsatser som dig när vi började skissa på ett "köpa till kastdäck" och valde därför att istället satsa på en helt ny båtmodell med fastmonterad kastdäck från start. För min egen del är det inte aktuellt med kastdäcksmodellen då jag fiskar allt från fjäll till västkust och alla tekniker från vertikal och spinn/jerk till lättare haspel och flugspö. Jag ser klara fördelar med de höga friborden vid tuffare sjö och vid vertikalfisket är det väldigt skönt att lägga upp dynkitten i båten så man sitter bekvämt överallt. När man fiskar jerk, haspel eller fluga tycker jag att det räcker det gott med att gå på stuvarna. Sen gillar jag även att båten är så pass ren att man snabbt kan konvertera från fiskebåt till familjebåt när man bara vill ut göra strandhugg och mysa på sjön en dag.

 

Förstår att du är sugen men nu är det snart dags att lägga i igen som tur är. För egen del blir nog premiären i samband med att havsöringsfisket drar igång 1 april förutsatt att det inte blir någon gäddtur före om det hinns med.

 

Återskapat inlägg Christian87:

Rolig tråd att följa, fick lov att registrera mig så man även kan skriva lite själv :)

Vet du om den nya frontluckan kommer gå ut en bit så att man kan få fast hela fästet? Har gått och klurat på hur jag ska montera elmotorn och detta låter ju som en kanonlösning, har iofs Motorguide men har för mig att färstpunkterna är samma som MK?

Synd att ni inte kom fram till en bra lösning för kastdäck i fören, har skissat lite på ett löstagbart men det kräver att man svetsar fast fästen på styrbord sidan och sen blir det sisådär med funktionen på spöfacket...

Köpte båten förra året och hann bara ut 4ggr så är grymt sugen att få dit all utrustning och ut på sjön!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nu är det nytt på g. Tänkte jag skulle sätta på en Talon lagom till havsöringspremiären 1 april. Det ska bli väldigt intressant och se hur den fungerar i havsmiljö? Tänker byta till ett 115 amp AMG batteri bak och sätta en batteriladdare där också samtidigt. Hade jag gjort det här från början hade jag satt en Minnkota laddare för två batterier bak på en gång men jag är osäker på hur komplicerat det är att dra bak en kabel nu och jag har ju redan en C-Tec fram så vi får se, det drar ju snabbt iväg i installationskostnader när man börjar rota för mycket. 

Sen tänkte jag byta ut till nya frontluckan så El-motorn sitter perfekt samt att jag ska byta till den nya spöboxen i 3mm aluminium som är bättre anpassad för att gå på. Återkommer med info om hur det gick så snart det är klart.

Jag har även funderat på om jag ska sätta ett extra lod fram också? Har ett 798 och en El-motorgivare jag skulle kunna köra fram. Jag kommer oavsett få ett eluttag över när nya luckan kommer på och till 798 lodet har jag redan två snabbfästen till då jag brukar flytta det mellan kajak och en mindre båt.

Nu längtar man till våren på allvar :)

 

Knubbo:

Hur går det med din Ockelbo? den bör väl vara på gång snart eller?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2016-02-23 at 1:56 PM Jonas sa:

Nu är det nytt på g. Tänkte jag skulle sätta på en Talon lagom till havsöringspremiären 1 april. Det ska bli väldigt intressant och se hur den fungerar i havsmiljö? Tänker byta till ett 115 amp AMG batteri bak och sätta en batteriladdare där också samtidigt. Hade jag gjort det här från början hade jag satt en Minnkota laddare för två batterier bak på en gång men jag är osäker på hur komplicerat det är att dra bak en kabel nu och jag har ju redan en C-Tec fram så vi får se, det drar ju snabbt iväg i installationskostnader när man börjar rota för mycket. 

Sen tänkte jag byta ut till nya frontluckan så El-motorn sitter perfekt samt att jag ska byta till den nya spöboxen i 3mm aluminium som är bättre anpassad för att gå på. Återkommer med info om hur det gick så snart det är klart.

Jag har även funderat på om jag ska sätta ett extra lod fram också? Har ett 798 och en El-motorgivare jag skulle kunna köra fram. Jag kommer oavsett få ett eluttag över när nya luckan kommer på och till 798 lodet har jag redan två snabbfästen till då jag brukar flytta det mellan kajak och en mindre båt.

Nu längtar man till våren på allvar :)

 

Knubbo:

Hur går det med din Ockelbo? den bör väl vara på gång snart eller?

Min båt är på gång dom installerar o monterar det sista nu på Brabåt. Ska hämta hem båten den 11.e mars eller helgen efter det. Beror på vädret då jag inte har vinterdäck på trailern. 

Nu finns det mer bilder på min Båt se länken nedan.

http://knubbo.blogspot.se/2015/12/antligen-har-det-hant-ockelbo-b16al-ar.html

 

 

Minnkota Montering (1).jpg

Minnkota Montering (2).jpg

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Snyggt! Jag får på mina vinterdäck till trailern i veckan, lämna in båten idag. Måste ju dra ner båten till havsöringspremiären... Sen kommer jag sätta på nya luckan med motorfäste samt nya förstärkta spöboxen och en Talon (3,7m) med nya Talonfästet under april. Skickar bilder så snart det är klart.   

Såg dig inte på sportfiskemässan? antar att du inte var där? Vi hade en B16 med alla nya tillbehör i edgemontern och jag måste säga att jag är jäkligt nöjd med slutresultatet. Nya luckan med motorfästet blev väldigt stabil.

Fick tag på en prislista på alla tillbehör. bifogar den och en bild på edgemontern med båten på sportfiskemässan.

_56V4560.jpg

Prislista Rek Utpris inkl sportfiske.pdf

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 1 Gäst (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online





×
×
  • Skapa ny...