Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Krokstorlek Jerkbaits?


Nordin

Recommended Posts

Halloj!

Kommer inte ha tid till mitt sedvanliga laxfiske i sommar då vi köpt hus och har tillträde 30/6 vad gör man för att få fiska ändå? Jo man köper på sig mer prylar, jerkutrustning närmare bestämt! Gäddan brukar inte alls vara lika svårflirtad som laxen

Jag har köpt endel begagnade beten bland annat the pig, smuttlys, bruce tacklebox och grams. För att skona brevbärarnas händer har krokarna tagits bort men vilken storlek rekommenderar ni att man använder sig av? 2/0? 3/0?

//Daniel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 26 februari 2016 at 9:01 PM Nordin sa:

Halloj!

Kommer inte ha tid till mitt sedvanliga laxfiske i sommar då vi köpt hus och har tillträde 30/6 vad gör man för att få fiska ändå? Jo man köper på sig mer prylar, jerkutrustning närmare bestämt! Gäddan brukar inte alls vara lika svårflirtad som laxen

Jag har köpt endel begagnade beten bland annat the pig, smuttlys, bruce tacklebox och grams. För att skona brevbärarnas händer har krokarna tagits bort men vilken storlek rekommenderar ni att man använder sig av? 2/0? 3/0?

//Daniel

Tjena!

Jag kör 1/0 på små jerkar, men vanliga fall varierar jag mellan 2/0 och 3/0.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2016-02-27 at 11:13 AM Jonas sa:

48b7cffaa38c1f85e56420ca94d88aae.jpg

Skickat från min IPhone

 

1 hour ago Norlén sa:

Tjena!

Jag kör 1/0 på små jerkar, men vanliga fall varierar jag mellan 2/0 och 3/0.

 

Hej och tack för era svar! Kunde inte riktigt bestämma mig så jag köpte 1/0, 2/0 och 3/0 valet föll på Eagle Claw 374M krokarna verkar ha skapligt rykte och kostade inte multum heller! Lundgrensfiske sålde 50-pack för 208 riksdaler, känns överkomligt! Kul att det här forumet finns så man inte behöver överge Edge helt bara för man går över till den mörka sidan en stund:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

dark_side_by_bercley-d4iemyo.thumb.jpg.a2b6187745e0542909076f8478531307.jpg

Haha tackar!

Har känt sen halva säsongen ifjol ungefär att flugfisket börjar bli för mycket, det är för mycket prylar å grejer man bara "måste" ha, du fyller bilen nästan full för att åka till ån och fiska ett par timmar, tjusningen har försvunnit och jag känner mer en stress över flugfiskandet istället för att känna avkopplingen. Till råge på allt så har vi en ettåring hemma och tillträde till huset vi köpt 30/6 så tiden för fiske kommer minska.

Har därför valt att ta en paus från flugfiskandet och gå tillbaks till spinnfisket där jag inte alls känner av samma prylhets oavsett om de gäller fisket efter öring/röding med spinnare/skeddrag eller om det är gäddfisket med wobbler, sked eller jerkbait.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter som en klok tanke!

Ser fram emot lite resultat när isen väl släpper. Kanske ses vi i finalen av Gäddfajten i höst [emoji6]

Fisket ska vara avslappning och inte ett stressmoment! Ja det hoppas jag du ska få se också! Några finare bitar bör man väl kunna lura upp.

Jag har faktiskt läst om gäddfajten och har tänkt delta lite beroende på hur pass man hinner med sig i allt :)

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt rätt! Det finns inget bättre än när man kommer ut på fiske och känner att all stress lämnats hemma. Helst ska man inte ha någon mottagning på telefonen heller. 

Då är fiske som bäst :) 

Låter fint, att anmäla några gäddor skadar ju inte. B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 1 Gäst (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online




×
×
  • Skapa ny...