Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Hur klär ni er?


MickeHusse

Recommended Posts

Hej 

Vad har ni på er under flytoverallen i höstrusket?
Jag har precis införskaffat en som bara testats som hastigast men jag upplever den som enormt varm.

Självklart är det en sak att stå hemma i vardagsrummet och testa mot att vara ute i snålblåst men ändå.
Min fundering är att det borde räcka med ett vanligt underställ, eller vad säger erfarenheterna?

Skitfiske på er

 

//Micke 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mitt favoritunderställ är aclimas underställ i Merinoull. Har både det tunnare i nät och det lite tjockare att välja mellan. I ditt fall @MickeHusse tror jag att ett underställ räcker gott. Sen kan man ju alltid packa med ett förstärkningsplagg om man är frusen av sig. Exempelvis en fleecetröja eller en primaloftjacka.

Själv har jag slutat med flytoverall och använder sen några år en ursuit torrdräckt. Skalplagg i goretex. Klär mig ändå på samma vis men använder ofta floatunderwear under eller primaloftjacka och slingväst utanpå. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

Nej jag vet att flytoveraller inte är det optimalt, men just nu vet jag inte om vare sig intresse eller ekonomi försvarar en torrdräkt ?
Jag kommer med största sannolikhet säga annat den dan om och när jag druttat överbord i kalla vatten ?

Skitfiske

Micke

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 0 Gäster (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online




×
×
  • Skapa ny...