Hoppa till innehåll
MickeHusse

Hur klär ni er?

Recommended Posts

Hej 

Vad har ni på er under flytoverallen i höstrusket?
Jag har precis införskaffat en som bara testats som hastigast men jag upplever den som enormt varm.

Självklart är det en sak att stå hemma i vardagsrummet och testa mot att vara ute i snålblåst men ändå.
Min fundering är att det borde räcka med ett vanligt underställ, eller vad säger erfarenheterna?

Skitfiske på er

//Micke 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Mitt favoritunderställ är aclimas underställ i Merinoull. Har både det tunnare i nät och det lite tjockare att välja mellan. I ditt fall @MickeHusse tror jag att ett underställ räcker gott. Sen kan man ju alltid packa med ett förstärkningsplagg om man är frusen av sig. Exempelvis en fleecetröja eller en primaloftjacka.

Själv har jag slutat med flytoverall och använder sen några år en ursuit torrdräckt. Skalplagg i goretex. Klär mig ändå på samma vis men använder ofta floatunderwear under eller primaloftjacka och slingväst utanpå. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tack för svar.

Nej jag vet att flytoveraller inte är det optimalt, men just nu vet jag inte om vare sig intresse eller ekonomi försvarar en torrdräkt 🙂
Jag kommer med största sannolikhet säga annat den dan om och när jag druttat överbord i kalla vatten 😞

Skitfiske

Micke

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 0 Gäster (Se hela listan)

Det finns inga registrerade användare online