Hoppa till innehåll
Vassruggen

Ekolods Size till B16AL

Recommended Posts

Hej

Ska köpa ett ekolod till min B16al(Sidopulpet), nån som har erfarenhet av modeller som är på 9 tum?

Får de plats bakom den ”lilla” rutan på pulpeten? Blir det för stort? Ser man över när man sitter ned eller kommer det upplevas som att den ligger i synfältet.

Ska man nöja sig med 7 tum.....

Ja ni förstår säkert resonemanget....

All input är av intresse, nu är jag inte låst vi att jag måste köpa ett speciellt märke. Kan ju kanske skilja på storlek mellan olika märken men de bör väl vara någorlunda samma size tänker jag😀

Mvh Peter

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Hej @Vassruggen

Tycker absolut du ska gå upp en storlek från 7 tum om du har möjlighet. Jag körde med Onix 8 i min båt och det tyckte jag var en bra lösning. De nyare loden är mindre både utvändigt och i djup. Men jag var på gång att sätta in en Solix 10 i min B16AL med sidopulpet innan jag bytte båtmodell och jag har testat om den ryms i pulpeten och det fungerade utmärkt. Helix 9 är inte heller några problem.

Jag har även en Axiom 9 pro liggande och när jag jämför måtten på den med Onix 8 så ser det ut som att även den kommer fungera bra.

Just nu kör jag med en Solix 10 Mega Imaging i min B18CC. Det är ett fantastiskt bra lod (mega imaging ger enorm skillnad) som integrerar perfekt med talonen och Riptide BT i-pilot link motorn i fören. Det här systemet är väldigt tight sammansatt och lättmanövrerat så jag slår gärna ett slag för det. Men det har ju att göra lite med vad man har i övrigt? Just integrationen enheterna emellan gjorde  valet av ekolod till min Ockelbo enkelt.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 0 Gäster (Se hela listan)

Det finns inga registrerade användare online