Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Värtan Cup - Vi är med och utmanar!


Jonas

Recommended Posts

På söndag är det dags för Värtan Cup igen - Sveriges båttätaste gäddtävling och jag och några vänner kommer ställa upp och utmana.

Vi har gått med i tävlingen som Team Fiske För Alla och med i laget är Janne "Gäddjanne" Appelgren, Andrew Petherick (Mr Lynx) och jag själv.

Jag kommer passa på att bevaka tävlingen för tidningens räkning och givetvis hoppas vi på att landa en hyffsad fisk i båten.

Vi kommer främst att satsa på jerkbaits och spinnerbaits och lite extra kul är att vi kommer passa på att inviga Jannes nya båt samtidigt.

Janne har fått sig en fullsmetad Marcraft med det senaste från minnkota och Humminbird så vi kommer inte kunna skylla på båten i alla fall :D

Är det några fler som ska vara med?

Jag drar till sthlm på lördag morgon och tänkte hänga hos Micke Boettge och grabbarna på Sportfiskeboden i Täby och ladda under lördagen. :)

Idag är sista dagen att anmäla sig så skynda på och anmäl er om ni vill vara med fajtas om placeringarna :)

Direktlänk till anmälningssidan: http://www.sportfiskeboden.se/default.asp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Vi kom 24:a av 165 båtar så det var ok. Vi hade tiotalet kontakter och fick fyra. tyvärr var bara en godkänd längdmässigt (+75cm). Vi brände en riktigt fin på 5-6 kilo vid båten och så fick vi en som var precis under 75cm. Hade vi bara fått upp den stora ellr den lille hade varit godkänd så hae vi varit med i toppstriden. Men 24 är helt ok, vi laddar om för nästa år. Och den 4 november är det ju dags för flugtävlingen på värtan. Jag tror vi kör den med... fast då får det bli som Team Allt om Flugfiske i så fall.

post-12-0-88097300-1347953947_thumb.jpg

post-12-0-05348900-1347953950_thumb.jpg

post-12-0-21017700-1347953952_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 0 Gäster (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online




×
×
  • Skapa ny...