Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Ska du dit?

Det är 4-5 timmars resa för mig, men jag tänkte släpa med mig brorsan på en dagsutflykt. Har nog egentligen redan gjort alla de inköp jag behöver inför årets fiske, men hur peppar man bättre inför en kommande fiskesäsong än att gå på mässan?

Och väl på plats brukar det inte vara svårt att hitta saker som man "bara måste ha".  :rolleyes:

Publicerat

Ska du dit?

Det är 4-5 timmars resa för mig, men jag tänkte släpa med mig brorsan på en dagsutflykt. Har nog egentligen redan gjort alla de inköp jag behöver inför årets fiske, men hur peppar man bättre inför en kommande fiskesäsong än att gå på mässan?

Och väl på plats brukar det inte vara svårt att hitta saker som man "bara måste ha".  :rolleyes:

Högst oklart faktiskt, men förhoppningsvis och vad jag vill så blir det ett besök på mässan.

Håller med om att det är bra peppning och att man lär hitta, som du sa, "bara måste ha" saker. Jobbigt för plånboken dock.

• 4 weeks later...
Publicerat

Jag var inte direkt ensam som bestämt mig för att besöka mässan. Fredagen var en rekorddag enligt mässans Facebooksida, och det var en och annan person där på lördagen också.

Att snabbt strosa igenom mässan för att inspireras och lugnt titta på de olika montrarna fanns inte att tänka på. Det gällde att följa strömmen (nu vet jag hur döda fiskar känner sig). Det var många gånger så trångt i montrarna att jag avstod från att gå in för att ta det senare. Väl tillbaka vid montern nästa gång var det ännu mer folk.

Hur som helst så blev det några otroligt viktiga köp. Spinnare, Wobbler, Jerkbaits och sånt där man bara måste ha. Och lite grejer till båten så klart. 

Summa sumarum så var det en go' dag att va på mässan, även om det var trångt.

Hade ingen kamera med mig, så blir mobilbilder. 

Sportfiskemässan Elmia 2013

Trumman & Falklind

Stefan "Trumman" Trumstedt & Falklind

Inte ensam direkt

Trångt

Trångt i gångarna