Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Jag har alltid funderat över folk som måste tala ut i kvällspressen om allt möjligt. Alla tycker de att de har varit med om det häftigaste i världen, eller att de kränkts mer än vad någon människa tål.

Denna man har varit med om både och: http://www.aftonbladet.se/sommar/article17254869.ab

Helt klart en maffig gädda, det går inte att säga något om. Men varför tycker han att det är så maffigt att Aftonbladet måste skriva om det?

Och i samma artikel beklaga sig över att folk är arga över att han inte följt reglerna för fisket i sjön? 

Aftonbladet kunde väl i alla fall ha pratat med någon kunnig som kunnat förklara varför regeln finns, och vikten av att ta hand om de stora gäddorna? 

Publicerat

Ja.. Något sånt är det nog.

Ändå skönt att han tänker tävla med en fisk han fiskat upp mot reglerna... Vilken tävling tillåter det?  :wacko:

Och jag förstår att det finns folk som inte fiskar särskilt mycket och lyckas få upp en sån här fisk och dödar den, just för att de inte tänker steget längre till vad det leder till att döda de stora fiskarna. Sen är det självklart synd att det sker, men då gäller det ju att förklara varför det är viktigt med c&r.

I alla fall i de sjöarna som inte har någon gräns. Annars är det så klart upp till personen att ta reda på vad som gäller innan de börjar fiska. 

Men att höra av sig till Pressen för att få stoltsera med sin otillåtet dödade fångst, och samtidigt beklaga sig över att folk inte gillar att han brytit mot reglerna, det är det som jag tycker verkar lite mysko.

Publicerat

Väldigt märkligt. Jag har överhuvudtaget svårt att förstå varför man vill haihjäl en fisk man inte tänker äta. Vi får hoppas att artikeln väcker andra människors intresse för att ta reda på vilka regler som finns innan man börjar att fiska.

Publicerat

Ja, det lät lite konstigt det jag skrev där.. Byt ut förstår mot vet så låter det mer som jag försökte mena.

Skrev på jobbet med en massa annat däremellan, så var nog inte helt fokuserad.

Men ja, det är helt klart väldigt märkligt varför man måste döda. Minnet lever bättre på kort, och det är så härligt att få ligga på mage i båten medans man håller i gäddan under återhämtningen och sedan få se hur den får krafter nog att sakta simma iväg.