Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

• 1 month later...
Publicerat

Vad har hänt med den "riktiga" havsöringstråden?

Kanske är jag bara lite morgontrött men hittar den i vilket fall ingenstans... /Hamrå

Om du med den riktiga tråden menar den där man använder flugspö å grejer så finns den på ett helt annan forum;

http://www.edgeflyfishing.com/ipb/topic/120844-havsoering-gbgs-omraadet/page__fromsearch__1

Jus nu är du Edgesportfishing - allt fiske där du INTE använder flugspö :)

• 2 years later...
Publicerat

post-12-0-24076700-1428331685_thumb.jpg

post-12-0-47684500-1428331706_thumb.jpg

post-12-0-98097600-1428331727_thumb.jpg

Här kommer en rapport från Henån på Orust 2 april.

Var ute några timmar med båten tillsammans med fiskepolaren Joakim Vonasek.

Fisket på västkusten har ju börjat helt galet bra i år och vi fick ett par godkända. en 49:a och 45:a.

Räknar jag in de jag tog på fluga dagen före så innebär det att jag hittills i år har fem godkända i båten och minsta fisken är 45.

Häftigaste upplevelsen var när vi gled in i en längre vik med kanonfina branter längs båda sidorna av viken. När vi kom längst in så la sig vinden och solen låg på så vi fick ett perfekt ljus och inga reflexer på ytan när vi spanade in mot stranden med polaridglasögonen. Plötsligt börjar det hugga på knädjupt vatten och jag landar strax därefter en 45:a på en Max RAP i grön/silver. Nästa kast har jag sex efterföljare men ingen vill fastna. Kastet efter är det samma visa igen och alla fiska bedöms att ligga runt 45-60 centimeter. Jag ögnar av viken och inser att det är ett gigantiskt stim på runt 30 öringar som patrullerar bara tiotalet meter från båten. Jag försökte fota men fick inte till det. Jag tror ni förstår när ni ser sista bilden.

Fantastisk upplevelse hur som helst och nu längtar man givetvis tillbaka. Nästa vecka blir det garanterat ut med båten igen :)

Få se om jag kanske tröstar mig med lite pimpelfiske efter röding på nordligare breddgrader i veckan istället... ;D