Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Jag brukar roa mig med att åka ut till Gule Rev någon gång per sommar.

Härligt med tung-gung i grejorna där topp ligger på Torsk på 18 kilo och Gråsej som tangerar 10 kilo

Perfekt att åka ut med Tuna Clipper och skepparn, Arne Olsson, lägger ner mycket arbete på att alla skall vara nöjda.

Tänkte vi kunde fortsätta att dela erfarenheter här :)

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Publicerat

Det blev en fantastisk dag!

Riktigt tur med vädret, max 4-5 sekundmeter i vinden, ibland helt bleke. Soldis och måttligt mulet gjorde hela dagen till ett nöje :)

Hyfsat fiske på morgonen-förmiddagen för att därefter vara kalasfiske resten av dagen.

Det blev mest torsk men också en del Kolja, Bleka, Gråsej och Långa.

Jag tog båtens största Långa på 4,7 kilo. Min största Torsk var på cirka 7 kilo och båtens största var nog på cirka 9 kilo.

Största Gråsejen var på strax under 9 kilo.

Allt funkade perfekt och skepparen gjorde sitt yttersta för att vi skall vara så nöjda som möjligt!!

Kan inte annat än att rekommendera TunaClipper till er nästa fisketur :)

post-1679-0-27015300-1337528119_thumb.jp

post-1679-0-74005400-1337528149_thumb.jp

post-1679-0-43865500-1337528167_thumb.jp

post-1679-0-78341100-1337528184_thumb.jp

Publicerat

Hyfsat mör i kroppen i kroppen idag.

Slitsamt att stå och parera i 16 timmar.

Ett jäkla vevande också. Det mesta fisket bedrivs på mellan 100 och 150 meters djup och det är snabba ryck med snabba drifter förbi vraken.

Summeringen blev 27 kilo välrensade torskfiléer. Det borde vara någonstans runt 125 kilo hel torsk

Publicerat

Låter som om ni hade en kanon dag :D

Inte utan att man blir sugen...

Hur lång tid tar det från rönnäng med Tuna Clipper innan man är framme alltså?

Du pratade om att det är ligger vrak där ute.... från fartyg ??? Kanske är en dum fråga men har man dumpat dem där då eller? Eller är det typ livsfarligt att gå där med båt ;) ?

Publicerat

Tre timmar tar det till revet. Fisket börjar efter cirka två timmar på lite hotspots på vägen.

Fan vet varför det ligger en massa båtvrak där, det är 100-150 meter djupt. Men det kommer fler då galningar försöker tråla mellan vraken - och fastnar och sänker sin egna båt.

Just att det inte funkar att tråla gör att fisken får vara ifred!!

Publicerat

ser ju kanonkul ut... jag måste hänga på nästa år... 17 maj var det va?

Årets tur blev den 19:e maj, ingen som vet när det blir nästa gång :)

Han har schemalagt tre resor nu i sommar så det kanske kunde vara något?

Självklart skall Frida med!

Och Jonas - några veckor på gymet är att rekommendera före resan :P

Publicerat

Några veckor på gymmet! vilket påhopp ;D jag vann ju föräldrarloppet på dagis idag :D

Säg till nästa gång, jag vet att frida är sugen...

Nu byter jag vecka snart... sen måste du komma ut till oss å fiska h-öring nån dag. :)

en annna grej jag rekar nu är vertikal-sightfiske på piggvar... det finns STOOR piggvar här ute, största jag hört om i år på grunt vatten är 5-6 kg :) Det är lite som ett minihälleflundrafiske...

Årets tur blev den 19:e maj, ingen som vet när det blir nästa gång :)

Han har schemalagt tre resor nu i sommar så det kanske kunde vara något?

Självklart skall Frida med!

Och Jonas - några veckor på gymet är att rekommendera före resan :P

• 9 months later...
Publicerat

Bokar förmodligen en tur den 11:e eller 26:e maj. Någon som skall hänga på?

Det ser ju onekligen riktigt härligt ut. Med ett pb på torsk på dryga kilot så vore det väl hög tid att bättra på det  :ph34r:

Men det skiter sig, då maj är omöjligt. Har en mässa i slutet av maj, så då är det fullt upp dygnet runt med förberedelser. Tror inte att någon av utställarna går med på förklaringen "Jag fiskade" om något skiter sig  :P

Skitfiske!

Publicerat

Det ser ju onekligen riktigt härligt ut. Med ett pb på torsk på dryga kilot så vore det väl hög tid att bättra på det  :ph34r:

Men det skiter sig, då maj är omöjligt. Har en mässa i slutet av maj, så då är det fullt upp dygnet runt med förberedelser. Tror inte att någon av utställarna går med på förklaringen "Jag fiskade" om något skiter sig  :P

Skitfiske!

Vi kör nog en vända till sommaren också :)

• 4 weeks later...