Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Tänkte kolla om det är några av er som likt mig själv gillar fiska UL haspel i mindre strömvatten och sjöar. Jag föredrar ett spö runt 2-10gram eller 3-15gram på runt 6-7 fot och flätlina på runt 0,12-0,14 mm.

Posta gärna in lite härliga bilder och berätta om era favoritvatten och visa era favoritbeten.

Några personliga favoriter för mig är:

Droppen silver/röd prick 7 gram
Vibrax stl 1 och 2 silver med röd/gul prickar
Rapala 5cm flyt eller sjunk
Miraspinnaren 7-9g

Öringen på bilden högg i en helt otippad sjö i somras. Jag var ute och rekade nya vatten i Femundmarka/Engerdal och på vägen till ett känt vatten noterade jag att det var en bäcköring som for iväg i en minimal bäck vid ett utlopp jag passerade när jag rundade den lilla grunda sjön på bilden. Jag tog ett kast i sjön. Öringen på bilden högg direkt och tio minuter senare landade min kompis en ännu finare öring en bit ifrån. Nyfikna som vi va så följde vi det lilla utloppet och hittade en ännu mindre sjö 200 meter bort och även där högg en öring på första kastet och efter det drog vi ett 40-tal 3-4hg abborrar som högg på varje kast...

_56V0319.jpg

_56V0337.jpg

_56V0400.jpg