Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Precis som förra året så kommer vi självklart att liverapportera från finalen av Gäddfajten även i år. Både jag och Jonas kommer vara på plats från Edgesportfishing/Edgeflyfishing och Fiskeweekend.

Finalisterna kommer vi få lära känna lite bättre närmare finalen, men tills dess kan ni se vilka det blev här: http://fisheco.se/news.php?modulID=2&newsID=6592

Själv hade jag bara två godkända fiskar i kvalet (Får skylla på husköp och dåligt med fisketid) och är riktigt imponerad över vad finalisterna lyckats fånga. Det kommer garanterat att bli en spännande final på Åland.

• 2 weeks later...
Publicerat

Väderprognoserna skvallrar om att vi kan få ett riktigt busväder med 12-13 m/s vind under finalen. 

Vi har fått byta upp oss till rejälare båtar för att stå emot vädret. Det kommer helt klart bli en spännande final.

Intervjuer med finalisterna kommer publiceras inom kort.

Publicerat

Förra året var fisket riktigt trögt när finalen hölls i Runn i Falun. I väntan på årets final kan ni se sammanfattningen från förra året.

Publicerat

9:15 gick starten och nu är det full fart på finalen.

Jag och guiden Thomas Strandvik åker med finalisterna Harri Nyman (som kör fluga) och Robert Johansson.

Vädret är löjligt dåligt men vi har hittat en lugn vik att starta i.

padenuru.jpg

etysy7eh.jpg

ge6uguze.jpg

Publicerat

Fick precis en rapport att Tomasz Andersson dragit son första och nu drillar nr2.

Hallnor fiskar i samma båt tillsammans med guiden Ulf Rundberg och funktionär/fotograf Robin Norlen frånEdgesportfishing.

Publicerat

Vi har som sagt hittat en skyddad vik. Men vädret är tufft ändå. 18,3 m/s i byarna medelvind på en minut va 12,1 där vi är nu.

9ezuta5y.jpg

Publicerat

Vi bytte nyss vik och upplevde samtidigt den hårdaste sjön jag kan minnas. Kunde tyvärr inte fota men det var garanterat runt 25ms. Thomas Strandvik är en grym skeppare och hans silver Eagle 630 går kanon i hård sjö :)