Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Tjena, behöver all hjälp jag kan få med att snygga till en plastbåt som jag kommit över. Ska lägga upp en bild på båten, men kan nån bara skriva upp lite vart börjar man? Invändigt eller utvändigt? Ja vet att jag kommer behöva göra lite smålagningar och spackla igen lite hål osv från gamla fästen osv. Men vad använder man till vad? Plast, spackel osv. Sen skriv gärna upp vad för produkter ni använt, vet att biltema är populärt. Behöver all hjälp jag kan få av er. Tack på förhand

Publicerat

Spännande! Robin är grym på det här så han har säkert bra tips. Skicka bilder så vi ser vad det är du har att utgå ifrån.

Tjena, behöver all hjälp jag kan få med att snygga till en plastbåt som jag kommit över. Ska lägga upp en bild på båten, men kan nån bara skriva upp lite vart börjar man? Invändigt eller utvändigt? Ja vet att jag kommer behöva göra lite smålagningar och spackla igen lite hål osv från gamla fästen osv. Men vad använder man till vad? Plast, spackel osv. Sen skriv gärna upp vad för produkter ni använt, vet att biltema är populärt. Behöver all hjälp jag kan få av er. Tack på förhand

Publicerat

Tjena!

Välkommen till Edge!

Släng gärna upp lite bilder så ska jag kika på det och komma med lite tips :)

De mindre skadorna på utsidan kan du fixa med gelcoatspackel: http://www.biltema.s...kel-2000017195/

Större skador eller tillbyggen gör du med glasfiber och polyester.

När du ska lacka körde jag Biltemas 2-komp polyuretanfärg http://www.biltema.s...tan-2000019506/

Färgen går säkert att spruta för absolut bästa finish, men jag körde med en bra roller och det blev hyfsat blankt och fint det också  :)

Hoppas du fick lite svar i alla fall, lycka till med renoveringen!

Publicerat

Om jag ska ha båten liggandes i vattnet, ska jag ha någon grundfärg eller liknande under då eller?

Har taskig koll på det där med bottenfärg faktiskt. Ett bra tips på vägen är nog att inte köra med samma färg som Åsa Romson i alla fall  :ph34r:

• 2 weeks later...
Publicerat

Är inte det främst om den ligger i saltvatten man vill ha/behöver bottenfärg?

Skickat från min IPhone

Det stämmer nog när du säger det. I sötvatten går det fint att låta båten ligga utan bottenfärg :)