Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Hej på er.

Tänkte bara meddela att vi nu är i full gång med planeringen inför Gäddfajten 2017 och vi räknar med att börja marknadsföra årets tävling inom ett par veckor.

Prispengarna kommer bli de samma i år och allt kommer fungera som vanligt med tilläget i reglerna att mattor inte tillåts som mätinstrument. Man måste mäta med måttband eller dekal och det är upp till den tävlande att själv kontrollmäta eventuella dekaler så att de håller måttet. Skulle en viss dekalmodell visa sig inte klara en granskning med måttband så kommer den dekalen att diskas och samtliga eventuella godkända fiskar att diskvalificeras.

Vi har även missat skriva in i reglerna i att fångsterna måste återutsättas. Jag tror alla som tävlar har sett det här som självklart men vi har fått det påpekat för oss och vi ska så klart justera reglerna så att det framgår. Eventuella fiskar som dödats efter fångst får alltså inte räknas in i tävlingen.

Kvalet startar som vanligt den 1 mars och håller på till den 10 september i år.

• 1 month later...
Publicerat

Nu är nya www.gaddfajten.se sidan på g på allvar och jag har lagt in gruppbilder från samtliga finaler och uppdaterat vår Hall of Fame.

Ska även lägga upp länkar till alla finalartiklar från 2012-2016 och se till att det finns bra med bilder från alla finaler.

finalister 2012.jpg

finalister 2013.jpg

finalister 2014.jpg

finalister 2015.jpg

finalister2016.jpg

hall of fame 2017_svartvit.jpg

• 4 weeks later...
Publicerat

Det är full fart på tävlingen och vi har redan fått in 21 gäddor av 12 tävlande trots att säsongen knappt kommit igång. Anders Brink leder just nu med 318 centimeter fördelat på tre gäddor. Det är även lite extra kul att vi har en tjej med på sjundeplatsen genom Isabel Syrjä på 160 centimeter :) 

Våren är på snabb frammarsch just nu och jag tippar att det blir stora förändringar i listan bara under kommande vecka. Vi väntar även med spänning på vem som lyckas ta årets första 120+ gädda.

Här ser ni aktuell ställning:

http://fisheco.se/index.php?modulID=14&contentID=61

• 2 weeks later...
Publicerat

Det fortsätter vara bra tryck på anmälningarna av gäddor, nu är det Daniel Sotala som leder med 527 centimeter.

Anthon Ulmborg tog årets första 120-gädda, en madame som vägde 13950g, snyggt jobbat :)

Själv har jag bara hunnit sjösätta båten lite snabbt i helgen. Men snart ska jag försöka börja klättra på listan jag med. B)

Publicerat

Det var en riktigt fin 120:a. Satan vilken kondition och vad bred över ryggen den är. http://fisheco.se/index.php?modulID=15&epost=Scandialuckystream@gmail.com

Stort grattis till en grym fisk :)

Många korta tjocka gäddor från Daniel Sotala. himla fin kondition http://fisheco.se/index.php?modulID=15&epost=Danne_sotala@hotmail.com

• 3 weeks later...
Publicerat

Nu är jag äntligen med i tävlingen också! I gårdagens härliga väder landades årets första fisk. Jag hade tagit med mig tjejen ut och försökte först på lite gös. Men när de inte ville hugga driftade vi längs ett grunt flak utanför en lekvik. Där dröjde det inte länge förrän denna vackra dam på 107cm högg, 7,56kg.

Finalplatsen är långt borta, men jag har i alla fall en start nu :) B)

IMG_2658.JPG