Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Jag jag byggde om min båt förut så gjordes ekolodsgivarfästet i alldeles för vekt material, så det har nötts ordentligt med åren.

Så jag fick hjälp att fixa en liknande design som tidigare fast i mycket kraftigare material. 

Nu ska jag bara börja titta på nytt ekolod också, så jag slipper sitta och titta på en svart-vit skärm.

Har funderat lite på ett Humminbird Helix 5 Gen2 SI. Någon som har erfarenhet av det, eller tips på liknande lod?

IMG_2532.JPG

IMG_2564.JPG

Publicerat

Grymt givarfäste, ser väldigt välarbetat ut. Snyggt!

Nya Helix 5 SI Gen2 http://www.comstedt.se/produkt/helix-5-chirp-si-gps-g2 tycker jag verkar helrätt. Det lodet har ju nästan lika bra upplösning som gamla 899SI och det har både SI, CHIRP och Auto Chart Live. Helixloden har också ett gränssnitt som är extremt användarvänligt. Jag tycker det känns som en riktig fullträff.

Publicerat
12 minutes ago Jonas sa:

Grymt givarfäste, ser väldigt välarbetat ut. Snyggt!

Nya Helix 5 SI Gen2 http://www.comstedt.se/produkt/helix-5-chirp-si-gps-g2 tycker jag verkar helrätt. Det lodet har ju nästan lika bra upplösning som gamla 899SI och det har både SI, CHIRP och Auto Chart Live. Helixloden har också ett gränssnitt som är extremt användarvänligt. Jag tycker det känns som en riktig fullträff.

Det gedigna arbetet får jag ge cred till brorsan till, då han hade lite lugnt på jobbet och fick tid över till givarfäste :D
Ja jag tycker också det lodet känns perfekt för min båt och mitt fiske. Ska ta och kolla närmare på det :)

Publicerat

Brevbäraren ringde nyss på dörren och gjorde påskhelgen ännu bättre. Nu ska lör monteras och testas, sen kommer det ett test på edgesportfishing, det kan ni lita på! :)

IMG_2572.JPG