Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Bra leverantörer av fiskeutrustning (på nätet ?).

Mr.T

Recommended Posts

Hej hopp !

Då jag lyckats göra sönder mitt underbara gamla spinnspö från ABU så söker jag ett nytt för att ersätta det. Eftersökta egenskaper är ett spinnspö (ett spö med trigger m a ord), som är i runda slängar 9-10 " och har en kastvikt på upp till ~20 gram och dessutom är mjukt i aktionen, d v s precis motsatsen till de kvastskaft jag tidigare i veckan var och kände på.

Då jag inte följer strömmen i prylhetsen, får det gärna vara snällt mot plånboken, men det primära är att det kommer så nära de eftersökta egenskaperna som möjligt. De bör i sammanhanget nämnas att det var väldigt länge sedan jag köpte någon fiskeutrustning ö h t, så jag har noll koll på vad som finns på marknaden idag eller vad det är som "gäller" nu för tiden.

Förslag !?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mm Det där är nog lite halvkomplicerat att få tag på tror jag. Precis som du säger är aktionen på det som säljs i Sverige idag snabb. Aktionen du söker används inom mete och bland annat till sikspön ute i Europa. Jag funderar lite... återkommer.

Länk till kommentera

3 hours ago Jonas sa:

Mm Det där är nog lite halvkomplicerat att få tag på tror jag. Precis som du säger är aktionen på det som säljs i Sverige idag snabb. Aktionen du söker används inom mete och bland annat till sikspön ute i Europa. Jag funderar lite... återkommer.

Tack för återkoppling !

Saken är att jag har köpt en ersättare även om det inte är precis samma som det som gick sönder. Spöt jag köpte är 8 # långt och specat till 12-30 gram, inte fullt så mjukt som det tidigare, men betydligt mjukare än de kvastskaft jag känt på tidigare, och det vägs upp av att jag fick betala 499 :- för det.

Länk till kommentera