Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Är det någon som brukar ge sig på abborrarna nu så här precis vid islossningen (vi har det i alla fall här i våra trakter nu). Gäddorna har precis börjat leka, men abborren brukar väl vara lite senare.

Var håller de till i så fall och vad har ni för grymma betestips?

Hälsningar från en som vill testa alla nya spön som köptes på mässan. Har länge tänkt köpa ett UL-spö, och passade på att köpa ett billigt på mässan innan jag bestämmer mig för vad jag vill ha :)

Publicerat

Har varit ut en sväng än så länge, dock utan resultat. Så lite tips för att locka vårgäddorna är nog behövligt B)

Publicerat

Har varit ut en sväng än så länge, dock utan resultat. Så lite tips för att locka vårgäddorna är nog behövligt B)

Gäddorna? Vad menar jag. De hade fullt upp med annat när jag var ute. ;) Menar så klart vårabborrarna. Men vill fortfarande få igång lite diskussion kring ämnet.

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag skulle satsa på att vertikala abborren eller meta med typ löja. Det är två effektiva tekniker så här tidigt på året.

Publicerat

Att vertikala blir svårt, sjön är så jääkla grund. Kan hoppa ur båten och stå på de flesta ställena. Men mete får det kanske bli då då.

Tack för tipsen! :)

• 1 month later...
Publicerat

I mitt hemma vatten löddeå samt intilliggande saxån är ju höst fisket efter aborre klart bäst (iaf om man söker de grova). Men aborre brukar väl fungera då växtligheten startar i ån igen de samlar sig i de berömda stimen. Innan det börjar växa brukar iaf inte jag få det som bifångst vid gäddfiske. Men därefter brukar man kunna sätta på spinnaren på UL-spöet och kasta av alla växt kanter speciellt nerfallna träd och rejälla näckros områden. Vill man ha grövre fisk så brukar löjan eller liten mört fungera.

Vet ej om detta hjälper dig alls, men lite info från Skåne iafB-)

Publicerat

Välkommen in hit Silver! :)

Och tack för tipsen! Nu ägnar jag min största del av lediga tid, med fint väder åt att bygga min fiskebåt (se annan tråd här på forumet) men snart ska det bli lite abborrfiske. JAg misstänker att det blir en grym liten spinnare på nya UL-spöt, så ska det nog få bli en och annan kamp. :rolleyes: