Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Hej Peter!

Har du tänkt vertikalfiska med spöet? Eller hamnade det bara här av misstag eftersom kategorin heter vertikalfiske?

Annars har jag hört mycket gott om Shimano Catana. Eller Shimano i allmänhet.

Själv kör jag med ett Shakespeare Synergy-spö med Intrepid-rulle. Det blev ett spontanköp på Sportfiskemässan i våras och har endast hunnit kasta med det ett par gånger hittills. Spöt i sig gillar jag så långt jag har provat det, men villl vänta med att säga något ordentligt tills jag fått fisk på det :rolleyes:. Dock känns rullen lite väl plastig. Men vad får man vänta sig från ett set som kostar 400 spänn.

Fast det är väl inte spöts fel att jag inte fått fisk ännu. Får skylla det på... ehmm.. hmm.. :blink:

Publicerat

Gäller det däremot spö för vertikalfiske så är jag en total rookie på området. Då kommer det andra som kan tipsa dig bättre än mig.

Publicerat

hej

tack för svaret

det blev fel den mänskliga faktorn

peter

Toppen, uppdatera gärna om det blivit något köp och vad det blir. Och nöjdhetsfaktorn med köpet så klart :)

Publicerat

hej

det blev ett SG Troutizimo 7'1 215cm 0-7g + rulle mitchell ul avocet gold 3

ut och testa i helgen på regnbåge i klubbens privata vatten

peter

Publicerat

hej på er

ja då har man provat spöet och rullen idag det var ett kanon spö kastade hur sköns som helst

kanon att drilla fisk med fick 3 st abborrar och en st båge

ja det var allt för denna gång

peter

Publicerat

UL-fiske är bland det roligaste jag vet, speciellt i små fina öringvatten. Eventuellt tar jag med mig grabben på en tur i helgen. Jag lägger upp lite bilder i så fall :)

Grattis till ett kul spö :)