Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Man undrar ju om den här funktionen kommer dyka upp till Onix Side Imaging när nästa update kommer precis som det var med Chirp till 2D eller om det bara är de nya Helix Gen2 som får den här funktionen? Humminbird är ju som vanligt extremt förtegna så det är väl bara att man håller tummarna till nästa update kommer. Funktionen verkar ju oavsett vara precis vad man vill ha. Det ser ju extremt bra ut vad jag kan se.

http://www.humminbird.com/MEGA/

Publicerat

Upplösningsmässigt ligger Helix 10 Mega Gen2 på 1024x600 och en Onix 8 (och 10) på 1024x762 pixels så det är ju ingen begränsning vad gäller upplösningen i alla fall. En vild chansning är att det kommer till Onix också och att man i bästa fall kan behålla samma givare precis som det var med Chirp *hoppas*

Publicerat

Jag har luskat lite mer på det här. tydligen är det en ny hårdvara i ekolodet som krävs så det här kommer inte på Onix. Däremot så får Onix en ny uppdatering snart som gör att Autochartlive kommer att börja teckna ut bottenhårdhet på kartan direkt i live view. Det känns som en väldigt bra update det med. 

Jag kör ju med två Onix lod som är nätverkande och tydligen kan man nätverka en Solix eller Helix Mega Gen 2 och en Onix om man man inte vill byta hela systemet och ändå ta del av funktionen på båda loden. Det viktiga är att den ena enheten har stöd för Mega Imaging för att man ska få ut infon på båda loden.

• 1 month later...
  • 4 weeks later...