Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Humminbird Helix 5 CHIRP SI gps G2


Norlén

Recommended Posts

På 5/26/2017 at 11:07 PM Jonas sa:

En väldigt cool nyhet från Humminbird är att man nu kan få in Gröna Kartan/Terrängkartan i Ekolodet. Sverige är indelat i tre blad och de kostar... 9.95$ styck på http://chartselect.humminbird.com

Jag har inte tetat själv än men Pelle på Comstedt visade mig för några veckor sedan. Solteknik gör kartorna när ni söker efter dem.

Man kan använda valfritt SD kort men man måste formatera det i ekolodet innan man laddar ner och installerar kartan på kortet.

Det här funkar på alla lod från 798 cxi HD SI och uppåt om jag förstår rätt.

 

Bra tips jag hittade i denna gamla tråd.

Tog hem Gröna Kartan till mitt 998c HD SI och det fungerar utmärkt, har mer nytta av den än ett sjökort då jag mest fiskar i småsjöar som ändå inte har djupkurvor utritade.

Synd bara att det inte är  Autochart live på mitt lod, om man kunde kombinera Gröna kartan med egna djupkurvor så hade det varit ultimat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 7/11/2020 at 10:53 AM Järven sa:

Bra tips jag hittade i denna gamla tråd.

Tog hem Gröna Kartan till mitt 998c HD SI och det fungerar utmärkt, har mer nytta av den än ett sjökort då jag mest fiskar i småsjöar som ändå inte har djupkurvor utritade.

Synd bara att det inte är  Autochart live på mitt lod, om man kunde kombinera Gröna kartan med egna djupkurvor så hade det varit ultimat.

Går det inte inte att tona in autochartkurvor i kartan? eller du har bara en kortplats kanske?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 7/15/2020 at 11:32 AM Jonas sa:

Går det inte inte att tona in autochartkurvor i kartan? eller du har bara en kortplats kanske?

Jag har faktiskt inte kunna prova om det går.

Nejdå, jag har två kortplatser och mitt lod HB 998C HD Si Combo klarar Autochart men inte Autochart live.

För att kunna logga djupkurvor måste man först köpa ett dataprogran för en 2500:- och sedan ett Zeroline minneskort för en tusing....då är vi uppe i vad jag gav för ekolodet begagnat och det har jag inte riktigt lust att kosta på ett gammalt lod även om det är en bra modell för det är ju trots allt redan gårdagens teknik jag har.

Men visst hade det varit smidigt med egna djupkurvor och går det att lägga dom på Terrängkartan så skulle det bli riktigt bra.

Nåja, man kan ju lägga waypionts och namnge dom på dom intressantaste ställena som grund, gropar och hårdbottnar på Terrängkartan så man hittar tillbaka i alla fall.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vem är Online    0 Medlemmar, 0 Anonym, 2 Gäster (Se hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online




×
×
  • Skapa ny...