Hoppa till innehåll
Edgesportfishing.se

Recommended Posts

Publicerat

Nu är det nya grejer på gång. Jag har kört min lilla men välutrustade Linder 410 med en humminbird 898 SI givare och en Powerdrive V2 motor fram med Ipilot sen de grejerna kom. kombinationen är helt suverän och jag har faktiskt fått mer och större fisk än någonsin sen jag satsade på de grejerna.

Givaren har jag haft bak och det funkar fint men enda nackdelen är att man ser fisken först precis när man är över den...

Jag beställde ett nytt lod till min Hobie för ett tags sedan, en humminbird 798 med Side Imaging. Ett sjukt fint lod för kajaken. Jag tänkte köra med 898:an först men den är i tyngsta laget att ha på sidan av kajaken tycker jag samt att den tar onödigt mycket plats.

Plötsligt kom jag på att jag bara behövde ett snabbfäste extra min 798 och samt extra givare för downimgaing monterad på Minnkotamotorn fram så snart har jag en heltoutstanding vy neråt och jag kommer nu se fisken före den är vid min jigg innebärande att jag hinner med att justera djup mm perfekt vid drift... ojojoj vad sugen jag är på att åka å vertikala nu... :) måste bara montera allt... extra fästena är beställda så i nästa vecka kanske man kan ta en dagstur neråt värmland och testa... B)